میهن صنعت :

واردات 265 ميليون دلاري پورشه و بنز با ارز مرجع

میهن صنعت : نماينده تهران خبر داد كه در 5 ماهه نخست امسال، 265 ميليون دلار ارز مرجع براي واردات ماشين‌هايي مثل پورشه و بنز و امثال آن مصرف شده است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس زهره طبيب‌زاده نوري در مورد علت اجازه واردات اتومبيل‌هاي لوکس با استفاده از ارز با نرخ مرجع اظهار داشت: آمار نشان مي‌دهد که 40 هزار دستگاه خودرو سواري لوکس در سال گذشته به کشور وارد شده که ارزش آن حدود 830 ميليون دلار بوده است.

وي افزود: 86 درصد اين ميزان واردات با ارز مرجع انجام شده كه رقمي حدود 716 ميليون دلار بوده است.عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خاطرنشان کرد: در حالي که زمزمه تحريم‌ها و مشکلات اقتصادي از سال گذشته شروع شده بود، آمار گمرکات نشان مي‌دهد که در 5 ماهه نخست امسال حدود 15 هزار و 700 دستگاه خودرو لوکس با مبلغ 341 ميليون دلار وارد کشور شده که حدود 78 درصد اين مبلغ يعني 265 ميليون دلار ارز مرجع براي واردات خودروهايي مانند پورشه و بنز و امثال آن مصرف شده است.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح کرد: حال سؤالم از وزير صنعت اين است که با توجه به محدوديت‌هاي شديد ارزي و معضلات دولت در زمينه فروش نفت و انتقال ارز آن توقعي کردن جامعه با ورود اين قبيل خودروهاي لوکس چه معنايي دارد؟طبيب‌زاده ادامه داد: اطلاعاتي به طور صريح در سايت‌ها از طريق گمرکات و دولت مطرح شده است و اگر چنين موضوعي صحت دارد، توضيح دهند و اگر صحت ندارد، چرا تکذيب نمي‌کنند و براي مردم ابهام‌زدايي صورت نمي‌گيرد؟


وي بيان داشت: آيا اين کار اثر فرهنگي مخرب براي جامعه ندارد؟ آيا مشکلات اقتصادي و کمبود ارز در شرايط کنوني اقتضا نمي‌کند که ابتدا مايحتاج ضروري و اولويت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي تأمين شود؟ از آنجا که وزير صنعت مسئول ورود و خروج کالا از گمرکات است، ضمن تذکر، درخواست توضيح و پاسخگويي در اين زمينه را دارم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6255
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه