میهن صنعت :

واردات 50درصد از تولیدات پورشه به ایران شایعه است

میهن صنعت : رییس کل گمرک خبر واردات 50درصد از تولیدات پورشه به ایران را تکذیب کرد.

به گزارش «میهن صنعت»، عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک طی نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طبق گزارش های دریافتی 50 درصد پورشه تولیدی وارد ایران شده است، اظهار بی اطلاعاتی کرد و صحت این آمار را تکذیب نمود.

وی افزود: فکر نمی کنم 50 درصد پورشه های ایرانی وارد ایران شده باشد چرا که واردات کالا فرایند خاصی دارد و هر کالا که در سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت و معدن ثبت سفارش می شود امکان ورود آن به کشور وجود دارد. پس بنابراین ثبت سفارش مجوز ورود کالا به کشور است.

رئیس کل گمرک در واکنش به این سوال موج که پورشه های وارد شده به کشور با ارز 1226 وارد شده است، گفت: تا اول آبان ماه ما با ارز مرجع محاسبات خود را انجام می دادیم اما پس از آن ارز مبادله ای ملاک عمل قرار گرفت. حالا اینکه ارز این خودروها از کجا تامین شده به ما ربطی ندارد مگر اینکه از ما درخواست کنند که استعلام کنیم. اما باید گفت که هر کالایی وارد کشور شده مجوز ورود داشته است.

معمار نژاد گفت: در شش ماهه سال جاری 175 دستگاه خودرو بالای 100 هزار دلار وارد کشور شده است.

وی در واکنش به سوال موج که میزان پورشه های موجود در کشور بیش از آمار ارائه شده از سوی شما است، گفت: بسیاری از ماشین های گران قیمت گذر موقت هستند و این خودروها از گمرک برای عبور در کشور مجوز می گیرند و در مدت معین به منطقه آزاد برمی گردند.

وی در پاسخ به سوال بعدی موج که در مورد میزان واردات بنزین پرسید، گفت: واردات بنزینی که به طور مستقیم مصرف کشور باشد و در جایگاه ها سوخت بیاید نداشته ایم.

به گفته وی مقدار کمی بنزین با اکتان بسیار بالا وارد می شود که با بنزین داخلی ترکیب شود. بر همین اساس باید گفت که ما واردات بنزین نداشتیم و صادرات داشتیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11010
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه