میهن صنعت :

واردکنندگان خودرو تحت فشار هستند

میهن صنعت : یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تاخیرهای سه تا چهار ماهه در ترخیص خودروهای وارداتی در گمرک، نمایندگی های فروش خودرو در کشور را تحت فشار گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، امید باقرنیا روز جمعه در نهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان اظهار کرد: تاکنون مسوولان گمرک پاسخ قانع کننده ای برای این تاخیر ها به شرکت ها نداده اند و تنها بیان می کنند که علت تاخیر در ترخیص خودرو قوانین و آیین نامه های جدیدی است که ارائه می شود.

وی افزود: بسیاری از نمایندگی های شرکت های خودروسازی نیز از نظر تامین هزینه ها با مشکل مواجه اند.

وی گفت: در یک سال اخیر فروش خودرو تا یک پنجم و در مواردی تا یک هفتم کاهش یافته است.
باقرنیا اضافه کرد: برخلاف تصور عموم مردم، افزایش قیمت خودرو موردپسند شرکت های خودروساز نیست زیرا قدرت خرید مشتری کاهش می یابد و در نتیجه میزان فروش کاسته می شود.

وی گفت: تولیدکننده ای که سرمایه گذاری چند میلیاردی در خطوط تولید کرده است، ترجیح می دهد خودروی تولیدی اش را در تیراژ بالا تولید کند و فروش زیادی داشته باشد ولی هرچه خودرو گرانتر می شود تعداد تولید و کسانی که می توانند آن را بخرند کمتر می شود.

به گفته وی واردکنندگان خودرو نیز در این شرایط با گرانی روزافزون ارز مجبور می شوند خودروهای کم کیفیت تر چینی را برای واردات به کشور برگزینند که قیمت شان کمتر از نمونه های اروپایی باشد و مشتری بتواند خرید کند.

وی تاکید کرد: بنابر این گرانی ارز در همه جنبه ها صنعت و بازار خودرو را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است و افزایش قیمت خودرو به ناچار برای شرکت ها اتفاق افتاده است.
این مدیر فروش افزود: گرانی قیمت بعضی از خودروها به حدی است که ما نگرانیم آیا مشتری به سراغ آن خواهد آمد و اصلا می تواند آن را بخرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه صنعت خودروی اصفهان با 94 غرفه تا 29 بهمن در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان از ساعات 15 تا 22 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11834
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه