میهن صنعت:

وارد شدن خسارت 740 میلیارد تومانی به کشاورزی غرب مازندران

میهن صنعت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 740 میلیارد تومان خسارت در برف و باران اخیر به بخش های مختلف کشاورزی در غرب استان وارد شده که از این میزان 550 میلیارد تومان خسارت بخش تولیدات گیاهی، زراعت، باغبانی، گل و گیاه و باغات مرکبات بوده اس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا عظیمی در گفت‌وگویی با بیان اینکه بحران سفید هفته اخیر در غرب استان بی سابقه و نادر بوده است، اظهار کرد: در نوار ساحلی در هیچ منطقه‌ای ارتفاع برف سنگین نداشتیم. درجه حرارت آب در کنار ساحل بالاتر است و بخار آب جلوی ریزش برف را می‌گیرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه شاهد بروز خسارت زیادی در بخش‌های مختلف از جمله تاسیسات شهری آب، برق، گاز و راه‌های مواصلاتی در غرب استان بوده‌ایم، یادآور شد: بارش برف و یخبندان در غرب استان بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی وارد کرده است. گرفتاری‌ها و مشکلات کشاورزان بعد از پایان یافتن بحران آغاز می‌شود.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه این بحران سبب از دست رفتن اشتغال و تولید در بخش کشاورزی شده و چرخه کشاورزی بهم خورده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: جنس خسارت در بخش کشاورزی با خسارت در بخش‌های دیگر متفاوت است. اگر در بخش کشاورزی جبران خسارت صورت نگیرد زندگی کشاورزانی که تنها از راه کشاورزی امرار معاش می‌کردند از بین می‌رود.

 

وی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های میدانی صورت گرفته در غرب استان 20 اکیپ بازرسی برای تمامی روستاهایی که امکان دسترسی برای آنها وجود نداشته در نظر گرفته شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه مازندران رتبه اول تولید گل و گیاه را در کشور داراست، گفت: غرب استان به عنوان قطب گل و گیاه شناخته شده بود که متاسفانه آسیب جدی به این بخش وارد شده است.

 

وی به خسارت 85 میلیارد تومانی به دامداری‌های غرب استان اشاره کرد و افزود: بیشترین خسارت به شهرستان های رامسر، تنکابن، نوشهر، چالوس و عباس آباد وارد شده است. 20 دامدار با 4000 راس دام در برف و کوران محاصره شدند که با تلاش هلال احمر و با بالگرد آذوقه و علوفه در اختیار این دامداران قرار گرفت.

 

عظیمی با بیان اینکه 1500 راس دام سبک در چالوس تلف شدند، گفت: خوشبختانه تلفات جانی برای دامداران غرب استان نداشته‌ایم.

 

به نقل از ایسنا وی تصریح کرد: اعتبارات استانی جوابگوی این اتفاق بزرگ نیست و یقینا کمک‌ها و حمایت‌های ملی را می‌طلبد. با توجه به اهمیت بخش کشاورزی سعی شده که خسارات این بخش در کوتاه‌ترین زمان ممکن برآورد شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=41540
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه