میهن صنعت :

وارد کننده ها کیفیت خدمات پس از فروش را بهبود دادند

میهن صنعت : اولین خودرو آلفارمئو وقتی در سال 91 وارد بازار شد به دلیل پیچیدگی فنی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا موجب شد برخی از خریداران در گام اول این سوال در ذهنشان پیش بیاید که آیا می توان از ارایه خدمات پس از فروش به این خودرو اطمینان داشت یا خیر، سو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از عصرخودرو، در این مدت آلفا موتور حتی پا را یک گام فراتر گذاشت و طرح هایی را برای مشتریان جولیتا و میتو سوار خود به اجرا گذاشت که کمپانی مادر نیز تنها برای مشتریان خاص خود اجرا می کرد. موضوعی که آرشا عنایتی سرپرست خدمات پس از فروش شرکت آلفا موتور با 31 سال سن آن را نقطه عطفی در خدمات پس از فروش می داند. در همین ارتباط گفتگویی با ایشان انجام داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

***

تعریف شرکت آلفاموتور را از خدمات پیش از فروش بفرمایید؟

مشتریان آلفارومئو متعلق به برندی هستند که سابقه ای بیش از صد سال در صنعت خودرو را دارد. از این رو به پاس این اطمینان، سیاست خدمات پس از فروش شرکت آلفاموتور در راستای جلب رضایت مشتری در جهت بهبود شاخصهای کیفی است. موفقیت خدمات پس از فروش مرهون در نظرگرفتن ذینفعان یعنی مشتری: حرکت در راستای رضایت مشتری، شرکت: احترام به جایگاه برند و تلاش در جهت ارتقاء آن و رقبا: رقایبت بر سر کیفیت خدمات پس از فروش است.

هم اکنون در کدام یک از شهرهای کشور نمایندگی خدمات پس از فروش وجود دارد؟

در حال حاضر شرکت تنها یک عاملیت مرکزی در کیلومتر 9 جاده مخصوص دارد که با آخرین استانداردهای خدمات پس از فروش تجهیز شده است.

خدمات پس از فروش در ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

از سال 1387که وزارت صنایع اقدام به ارزیابی شرکتهای خودرویی کرد، یک فضای رقابتی با بهبود شاخصهایی همچون کیفیت خدمات، سرعت خدمات و هزینه خدمات، بوجود آمد. در این میان برد با کسانی بود سهم عمده ای از خودرو در بازار را داشتند. با فروکش کردن واردات خودرو، کیفیت خدمات  پس از فروش به دلیل وجود نداشتن رقابت قبلی و دشواریهایی همچون تحریم، دسترسی  نداشتن مناسب به قطعه و نبود متولی نظارت، افت پیدا کرد.

ولی آنچه که در این میان مشخص است این است  که با افزایش شرکتهای وارد کننده  خودرو در سالهای اخیر، هر چند سهم عمده ای از بازار را در اختیار ندارند اما با ارائه ی ایده های نو و سعی در بهبود هر چه بهتر و سریعتر شاخصهای فوق، در حال بهبود کیفیت خدمات پس از فروش خود هستند.

آیا تمام خدماتی که کمپانی مادر به خودروها می دهد شما نیز ارایه می کنید؟

شرکت آلفاموتور علاوه بر خدمات ارائه شده توسط کمپانی مادر، با ارائه ی طرحهای جدید و پایبندی به اصول حمایت از حقوق مصرف کننده، همواره سعی در جلب رضایت مشتریان خود داشته است.

هم اکنون چه خدمت خاصی برای خودروهای آلفا رومئو در ایران ارایه می دهید؟

طرح دکتر آلفا شامل شامل ویزیت مشتریان آلفارومئو در محل است. در این طرح متخصیص آموزش دیده با خودروهای خاص و تجهیز شده آلفارومئو به محل مشتریان مراجعه کرده و خودروهای آلفارومئو را ویزیت می کنند. نتیجه این ویزیت ارائه نسخه تعمیراتی برای مشتری و همچنین اطلاعات مفید درخصوص خودرو ایشان است.نیاز به توضیح ندارد که این طرح کاملاً رایگان است.

یکی از طرحهای متمایز آلفاموتور، بهره گیری از متخصیصین مرجع آلفارومئو در ایران است؛ طبق قرارداد منعقده آلفاموتور یکی از با تجربه ترین مدرسین این برند در ایران مستقر خواهد بود. ایشان وظیفه نظارت مستقیم بر تعمیرات خودروها در نمایندگی مرکزی و ارتباط با مشتریان آلفا را ایفا خواهد کرد.

آیا تحریم ها مشکلی در تامین قطعه برایتان ایجاد نکرده است؟

تحریم ها موجب شده که برنامه ریزی تامین قطعات با مقداری مشکل روبرو شود. اما با اتخاذ برنامه های مناسب سعی در کاهش و تا حد امکان حل مشکلات ناشی از آن کرده ایم. در این بین شرکت آلفاموتور با شعار مشتری مداری حتی با کاهش سود متعارف سعی کرده تا فشار تحریم ها به مشتری وارد نشود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23314
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه