"میهن صنعت"

واریز حداقل ۱۱ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی سال ۹۳ به صندوق توسعه ملی

میهن صنعت: فارغ از سهم صندوق توسعه ملی از صادرات فرآورده‌ها و دیگر مواد نفتی، سهم این صندوق تنها از صادارت نفت خام به ۱۱ میلیارد و ۳۱۵ میلیون دلار بالغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  در لایحه بودجه سال 93 متوسط قیمت نفت 100 دلار در نظر گرفته شده است. میزان صادرات نفت نیز در این بودجه یک میلیون بشکه در روز در نظر گرفته شده است.

در عین حال با مصوبه مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده مقرر شد 31 درصد از درآمدهای ناشی از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شود. بر این اساس با افزایش 3 درصدی نسبت به سال گذشته بر اساس قانون برنامه پنجم، سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای صادراتی نفت به 29 درصد می‌رسد و 2 درصد از این درآمدهای نیز بابت عیدانه سال گذشته که از این صندوق برداشت شده بود، به این صندوق واریز می‌شود.

به گزارش فارس، فارغ از سهم صندوق توسعه ملی از صادرات فرآورده‌ها و دیگر مواد نفتی، سهم این صندوق تنها از صادارت نفت خام به 11 میلیارد و 315 میلیون دلار بالغ خواهد شد.

این رقم در واقع حداقل میزانی است که سال آینده از محل درآمدهای نفتی به این صندوق واریز خواهد شد.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور در دفاع از کلیات لایحه بودجه 93 تاکید کرده بود که قیمت 100 دلاری برای هر بشکه نفت و صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز منطقی و قابل دسترسی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40381
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه