میهن صنعت :

واریز درآمد فروش سوخت مرزنشینان به حساب سرپرستان خانوار

میهن صنعت :‌ اولین درآمد حاصل از فروش نفت و گاز توسط مرزنشینان به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهدی ابویی – معاون امور پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز – در آخرین نشست خبری خود اعلام کرد: فروش نفت و گاز توسط مردم مرزنشین از تاریخ اول خرداد 92 در استان سیستان و بلوچستان شروع شد که اولین شهر این استان هیرمند بود.

وی ادامه داد: هر خانوار ماهانه 500 لیتر نفت و سوخت می‌توانند به کشور‌های دیگر توسط مباشر عرضه کنند.

معاون امور پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در مرز‌ها شرکت پالایش و پخش مواد سوختی را در اختیار مردم قرار می‌دهند که مردم این محصولات نفتی را در اختیار مباشرانی که خود در تعیین آنها دخیل هستند قرار می‌دهند.

او در رابطه با تصمیم‌گیری‌های این طرح گفت: معاونت برنامه‌ریزی، وزارت اقتصاد، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و استاندار هر استان در این طرح تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ می‌کنند.

ابویی خاطر نشان کرد: مواد سوختی در مرحله‌ی اول با قیمت لیتری دو هزار و 300 تومان به فروش می‌رسد.

معاون امور پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: عامل اصلی اولویت تعیین استان‌ها برای صادرات نفت حجم قاچاق سوخت در این استان‌ها است.

وی با بیان این‌که 20 درصد حجم کلی این طرح انجام شده است، بیان کرد: با اجرای این طرح حجم مهاجرت معکوس شده است.

ابویی خاطر نشان کرد: اقدامات فعلی اقتصاد همسو با دولت یازدهم است که قطعا دولت فعلی با آنها موافق و کمک‌رسان است.

معاون امور پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با اقدامات فعلی در استان‌های مرزی بیان کرد: این اقدامات کوتاه‌مدت بوده و دیگر فعالیت‌ها در این استان‌ها در راستای توسعه‌ی فعالیت‌های اقتصادی مرزنشینان است.

وی تصریح کرد: 50 درصد درآمد حاصل از سوخت در حساب سرپرستان خانواده می‌ماند تا استاندار در راستای توسعه‌ی زیرساخت‌های استان، اشتغالزایی و … برنامه‌ریزی و مصرف کند.

ابویی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل عدم دستیابی به میزان برنامه‌ریزی شده صادرات مواد نفتی صد‌درصد پول واریز شده که حدود 100 هزار تومان است برای خانوارها قابل برداشت است.

معاون امور پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این‌که به دنبال افزایش سهمیه هر خانوار به میزان هزار لیتر هستیم، افزود: در حال حاضر 19 هزار خانوار شناسایی شده‌اند و قرار است این برنامه در شش استان بوشهر، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اجرایی شود.

وی تاکید کرد: مردم در گذشته کارگر صاحبان سوخت و شبکه‌های قاچاق بودند اما در حال حاضر برای خود کار می‌کنند.

ابویی درباره‌ی سهمیه واردات ملوانان گفت: در حال حاضر ملوانان می‌توانند تا سقف چهار میلیون تومان کالا در ماه وارد کنند و در تعاونی ملوانان به فروش رسانند.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری وزارت کار و تعاون مبلغی برای واردات کالا برای ملوانان در نظر گرفته شده است که باید در مدت یکسال و بدون بهره این مبلغ به وزارت کار و تعاون بازگردانده شود.

معاون امور پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان تاکید کرد: در شهرهای هیرمند و سراوان در حدود شش میلیون لیتر نفت و گاز برای صادرات به مردم تحویل داده شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23639
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه