میهن صنعت :

واعظی: 8 شهر کشور دارای فیبر نوری می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید، هشت کلان شهر کشور با همکاری شرکت های داخلی و خارجی به زودی زیر پوشش فیبر نوری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،«محمود واعظی» روز سه شنبه در حاشیه «دومین همایش سیستم های نوین مخابرای بی سیم» در دانشگاه صنعتی شریف و در جمع خبرنگاران، از یک اپراتور ایرانی که قرار بود برخی شهرهای کشور را به فیبرنوری مجهز کند و نتوانست، انتقاد کرد و افزود: مقرر شد این اپراتور با همکاری یک شرکت خارجی و انعقاد قراردادی در این باره، اقدام های لازم را برای تجهیز هشت کلان شهر به فیبر نوری آغاز کند.
وی افزود: اپراتور ایرانی در برآورد هزینه های کار دچار اشتباه شد و همین امر تاخیر در اجرای این پروژه را بدنبال داشت، اما هم اکنون با مذاکراتی که با یک شرکت خارجی داشتیم و 90 درصد پیشرفت داشته، قرار است پس از انعقاد قرارداد، اقدام برای آغاز فاز عملیاتی پروژه آغاز شود.
به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذرجهرمی» معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور به تازگی گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید برنامه اتصال 170 شهر به شبکه فیبرنوری عملیاتی و نهایی می شود.
« اتصال 170 شهر کشور به شبکه فیبرنوری با اجرایی شدن گام های مختلف طرح نور 2 در دولت یازدهم برنامه‌ریزی شده است و تا پایان این دولت به طور قطع اجرایی می شود.»
وی با بیان اینکه استفاده از شبکه فیبر نوری نیازمند برخی فناوری هایی است که به توسعه شبکه انتقال و آدرس اینترنتی (آی پی) متکی است، گفت: بنا داریم زمینه ایجاد فناوری های لازم برای بهره برداری کامل از شبکه فیبرنوری نیز در دولت تدبیر و امید فراهم شود که زمان بر است و در دولت بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با اشاره به اینکه نقاط حضور در شبکه فیبرنوری در مجموعه زیرساخت کشور 66 نقطه بود، ادامه داد: با اجرای طرح های مختلف به ویژه طرح های اخیر، اکنون ظرفیت کامل بهره برداری از شبکه فیبرنوری به 104 نقطه رسیده است و در این نقاط اکنون ارایه خدمات می شود.
آذرجهرمی با تاکید بر تکمیل اتصال 170 شهر کشور به شبکه فیبرنوری در دولت تدبیر و امید ، گفت: 104 شهر اکنون ارایه خدمات می شود و ایجاد قابلیت ارایه خدمت به تمام شهرهای مدنظر بنا بر برنامه ها تا پایان سال 1397 ممکن خواهد شد./ایرنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=116101
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه