«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

والهالا؛ اسطوره‌ای در راه

والهالا قرار است نام جدیدترین هایپرکار آستون مارتین باشد که از یک پیشرانه 6 سیلندر توربو‌شارژ و پک باتری قدرتمند استفاده می‌کند. آستون مارتین چیزی در خصوص توان خروجی این خودرو نگفته است اما انتظار می‌رود توان این پیشرانه چیزی در حدود 1000 اسب بخار باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، والهالا قرار است نام جدیدترین هایپرکار آستون مارتین باشد که از یک پیشرانه 6 سیلندر توربو‌شارژ و پک باتری قدرتمند استفاده می‌کند. آستون مارتین چیزی در خصوص توان خروجی این خودرو نگفته است اما انتظار می‌رود توان این پیشرانه چیزی در حدود 1000 اسب بخار باشد. اندی پالمر رئیس آستون مارتین در خصوص نام‌های این کمپانی می‌گوید: این شرکت همیشه از نام‌هایی استفاده می‌کند که داستان‌های جذاب و غنی پشت خود دارد. اسامی مانند والهالا و والکیری که از اساطیر اسکاندیناوی نشات گرفته شده از این نوع هستند که قدمت و ارزش معنوی بالایی دارند. والهالا در واقع مکانی بزرگ در آزگارد است که توسط اودین اداره می‌شود.

حفاظت این مکان توسط والکیری‌ها انجام می‌شود و کسانی که در نبرد‌ها کشته می‌شوند توسط این افراد به این محل آورده می‌شوند تا از آنها تقدیر و تشکر شود و باز آنها را برای نبرد آماده کنند و سپس دوباره به همین مکان بازگرداننده می‌شوند( در واقع آنها جنگجویانی فنا ناپذیر بودند). این اسم قرار است جایگزین AM-RB-003 که بر روی پروژه توسعه آن قرار داشت شود. مانند دیگر محصولات آستون مارتین این خودرو نیز حاصل همکاری بین شریک تجاری آنها یعنی ردبول و رهبری مهندس این تیم یعنی آدرین نیووی خواهد بود.

نیووی، بال عقب منعطفی برای این خودرو طراحی کرده است که قادر خواهد بود بدون تغییر زاویه و تغییر المان‌های آیرودینامیک، نیروی رو به پایین زیادی را تولید کند. این قطعه تاثیر منفی بر روی ضریب درگ، توربولانس و صدای باد نخواهد داشت. این خودرو از بدنه‌ای با ساختار فیبر کربن تولید شده تا وزنی معادل 1.350 کیلوگرم داشته باشد. بر خلاف نام آن که محلی برای جشن و پایکوبی جنگجویان فنا ناپذیز است، آستون مارتین تنها 500 دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد. این خودرو قیمتی 1.1 میلیون دلاری خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178770
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه