میهن صنعت :

وام 25 میلیون تومانی، بازار را از رکود در آورد؟

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این مبلغ به صنایع کوچک اختصاص داده می‌شد نه تنها موجب رونق آن می‌شد بلکه در ایجاد اشتغال و خروج از رکود بسیار تأثیرگذار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن درخصوص تاثیر وام خودرو بر رکود بازار گفت: این وام   بر خروج بازار از رکود تأثیر چندانی نداشته است این درحالی است که قبل از پرداخت وام ما نظرات خود را مبنی بر بی‌تأثیر بودن آن بیان کردیم.

وی با بیان اینکه این امر تنها در راستای خالی کردن انبار خودروسازان از خودرو صورت گرفت گفت: در حال حاضر بسیاری از صنایع کوچک نیمه تعطیل و یا به طور کامل تعطیل شده‌اند بنابراین این صنایع نیازمند تزریق این وام بودند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این مبلغ به صنایع کوچک اختصاص داده می‌شد نه تنها موجب رونق آن می‌شد بلکه در ایجاد اشتغال و خروج از رکود نیز بسیار تأثیرگذار بود.

وی به سهم اشتغال در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: این سهم بسیار بالاست اما بالاتر هم می‌تواند باشد و شرایط آن این است که خودروسازی به روز و طبق اصلاح وضعیت موجود پیش برود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر این صنعت رو به بهبود عمل کند به گونه‌ای که توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشد به طوری که وارد بازارهای منطقه شود از لحاظ اشتغال زایی پویاتر عمل خواهد کرد.

علیلو ادامه داد: اگر غیراز این عمل شود این صنعت نزول خواهد کرد و در نتیجه مزیت‌های آن از بین می‌رود. /باشگاه خبرنگاران/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=79993
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه