میهن صنعت :

واگذاری مسوولیت‌های جدید به انجمن‌های صنفی نمایندگی‌ها

میهن صنعت : قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: انجمن‌های صنفی نمایندگی‌ها در مجموعه‌های خود ساختار اقتصادی عملیاتی و اجرایی ایجاد کنند تا فعالیت‌های بیشتری به آنها واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسن عموزاده در جمع اعضای انجمن صنفی نمایندگی‌های سایپا در استان‌های قم و مرکزی با بیان این مطلب و با تاکید بر توجه ویژه به ظرفیت و توانمندی‌های شبکه نمایندگی‌ها و انجمن‌های صنفی، ادامه داد: انجمن‌های صنفی باید بین مدیریت و عملیات تفکیک قائل شوند و هر استانی که سریعتر این ساختار را ایجاد کند فعالیت‌های بیشتری به آن واگذار می‌شود.

وی افزود: اگر کمی دیرتر متوجه تغییر مدل کسب و کار می‌شدیم احیای شبکه کار سختی بود اما باید این واقعیت را بپذیریم که مدل کسب درآمد از خودروسازی تغییر کرده و به همین دلیل درآمد ناشی از فروش و گارانتی دیگر پاسخگوی شبکه نمایندگی‌ها و خودروسازی نیست.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای تامین سود شبکه باید به کسب و کارهای جدید توجه بیشتری نماییم؛ در غیر این صورت موفق نخواهیم شد.

عموزاده افزود: سال آینده روزهای خوبی را در پیش خواهیم داشت به شرط اینکه تغییر را درک کرده باشیم و مدل کسب و کار را عوض کنیم. در حالی که درآمد فروش خودرو کاهش یافته و هزینه‌های شبکه بین 35 تا 40 درصد افزایش داشته است، توجه به کسب و کارهای جدید اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قطعات کسری خودروهای تولیدی تا پایان بهمن جبران خواهد شد و با ادامه این روند برای سال آینده تولید 600 هزار دستگاه خودرو در سال برای گروه خودروسازی سایپا پیش‌بینی شده است. افزایش تولید نیز به معنای افزایش درآمد نمایندگی‌هاست و به همین دلیل می‌توان سال آینده را سال پر فروش شبکه قلمداد کرد.

وی اظهار داشت: البته این افزایش تولید به این معنا نیست که تحول در خدمات پس از فروش را نادیده بگیریم، بلکه باید نگاه شبکه به ارائه خدمات تغییر کند و به کسب و کارهای جدید به عنوان یک اصل اساسی در تحول خدمات پس از فروش سایپا نگاه شود.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تا 10 سال گذشته 60 درصد درآمد خودروسازی از محل تولید قطعه تا فروش خودرو بوده است اما این نسبت تا 6 سال آینده تغییر خواهد کرد و به 4 درصد خواهد رسید. گروه خودروسازی سایپا نیز با توجه به تحولات آینده به این نتیجه رسیده است که 50 درصد از سود خود را از محل خدمات پس از فروش تامین کند و این به معنای لیزینگ توسعه یافته، فروش خدمات کارت نارنجی و تعریف کسب و کارهای جدید در حوزه خدمات پس از فروش است.

عموزاده با اشاره به تشکیل 5 کارگروه برای ساماندهی و حل مشکلات نمایندگی‌ها، گفت: خوشبختانه کارگروه‌ها به نتایج ارزنده‌ای رسیده‌اند که با اجرایی شدن آنها، سال آینده با شرایط بهتری روبرو خواهیم شد.

در ادامه این نشست محمدحسن گرمان، مدیرعامل سایپایدک در سخنانی با بیان اینکه رویکردها نسبت به شبکه را تغییر داده‌ایم،‌ گفت: بسیاری از امور که توسط سایپایدک انجام می‌شد به شبکه واگذار می‌شود که در زمینه امور مربوط به کارت نارنجی این کار در حال انجام است.

 وی گفت: برای تحقق استراتژی بزرگ تامین 50 درصد سود شبکه از محل خدمات پس از فروش، برای سال آینده 400 میلیارد تومان فعالیت در حوزه خدمات پس از فروش تعریف شده است که تحول بزرگی در کسب و کار و سود شبکه ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سایپایدک گرمان ادامه داد: از این پس اختیارات و نقش‌های بیشتری به شبکه نمایندگی‌ها واگذار می‌شود به طوری که کارگروهها مباحث و موضوعات خوبی را تدوین کرده‌اند که به مرور در سطح شبکه به مرحله اجرا درخواهد آمد. یکی از این موارد، بحث آموزش و هزینه‌های مربوط به اقامت بود که در کمیته مشترکی در دست بررسی است.

در حاشیه این نشست، مدعوین از خط تولید شرکت بن رو بازدید کردند. تاکنون 5 هزار دستگاه وانت پراید 151 تولید شده است. ظرفیت تولید روزانه این خودرو در بن رو روزانه 100 دستگاه است که تا 300 دستگاه در روز قابل افزایش است و ورود این خودرو به بازار، حوزه فروش خودرو را رونق می‌بخشد. تاکنون دو محموله از این خودرو به آذربایجان و مصر صادر شده و در آینده نزدیک به عراق هم صادر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39768
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه