نماینده گیلانی مجلس در گفتگو با میهن صنعت:

وجود مافیا در صنعت چای/ با این وضعیت صنعت چای نابود خواهد شد

خطر جدی این است که کارخانجات چای آمادگی خرید چای برای سال آینده را ندارند. بنده اعتقاد دارم یک مافیای بزرگ در صنعت چای وجود دارد که نمی گذارد وضعیت موجود به سر و سامان برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کشاورزی آوردگاه صنعتی است که پشتوانه ی آن اراده  و عزم مردم است. صنعتی که نه بوی نفت می دهد و نه رانت و لابی می شود از بذر مردمش درو کرد. اما صنعت کشاورزی خصوصاً برنج و چای با  بی مهری و با سرعت به سمت روزهای بد می رود. واردات بی رویه در این بخش خستگی زحمتکشانش را دوچندان می کند و نه تنها عرق جبینشان خشک نمی کند بلکه عرق سرد بر تلاششان می نشاند.

دکتر قربانی نماینده ی گیلانی مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار میهن صنعت توضیح داد: قیمت برنج نسبت به سال قبل 20 تا 25 درصد کاهش داشته است. افزایش تورم و بالا بودن قیمت تولید در کنار این کاهش بسیار آسیب رسان خواهد بود. این مسائل همچنین انگیزه ی کشاورز را برای بودن در روستا و تولید کاهش می دهد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درباره تمهیدات دولت در این زمینه بیان داشت: کارهایی که دولت در این زمینه می تواند انجام دهد ؛ جلوگیری از واردات بی رویه و خرید توافقی از دست کشاورزان است که می تواند جنبه ی تشویقی هم داشته باشد.

دکتر قربانی درباره ی وضعیت چایکاران هم به خبرنگار میهن صنعت گفت: من برای چایکاران احساس خطر میکنم. همین الآن چیزی حدود 50 درصد چای تولیدی سال 96 در انبار کارخانجات چای موجود است. چای به فروش نرفته و کاهش قیمت شدید داشته است. این موضوع سبب خواهد شد تا در چند ماه آینده خرید جدید صورت گیرد.

وی ادامه داد : خطر جدی این است که کارخانجات چای آمادگی خرید چای برای سال آینده را ندارند. بنده اعتقاد دارم یک مافیای بزرگ در صنعت چای وجود دارد که نمی گذارد وضعیت موجود به سر و سامان برسد.

دکتر قربانی خاطرنشان کرد : ما اگر با همین وضعیت پیش برویم صنعت چای نابود خواهد شد و ما را به سمت واردات خواهد کشاند. بهترین کاری که در حال حاضر دولت می تواند انجام دهد نظارت بر تعرفه ی چای است که به اندازه ی نیاز صورت گیرد. این تعرفه را ما در اختیار صنعت چای خواهیم گذاشت تا خودشان وضعیتشان را مدیریت کنند. در اینصورت دیگر نیازی به کمک دولت نخواهند داشت.

وی در پایان بیان داشت : وجود مافیا، واردات چای به صورت غیرقانونی و پرداخت نشدن مالیات به وضعیتی که در آن هستیم دامن می زند و عده ای را هم جسور می کند تا وضعیت بازار را در اختیار خود بگیرند. باید با مدیریتی صحیح نسبت به حل این موضوع اقدام کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=143340
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه