میهن صنعت :

وجود 800 هزار مسکن خالی در تهران

میهن صنعت : کارشناس اتحادیه مشاوران املاک و مسکن از 800 هزار مسکن خالی در تهران خبر داد وگفت : رکود معاملات مسکن بیشتر شده است و داد وستد به سختی صورت می گیرد.

میهن صنعت : کارشناس اتحادیه مشاوران املاک و مسکن از 800 هزار مسکن خالی در تهران خبر داد وگفت : رکود معاملات مسکن بیشتر شده است و داد وستد به سختی صورت می گیرد.

 
به گزارش واحد مرکزی خبر عبداله فرجی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : طرح مسکن مهر از طرح های بزرگ اقتصادی در کشور است که آثار کامل آن را در بازار مسکن در سالهای آینده خواهیم دید.

 
وی افزود : افزایش قیمت مسکن در تهران باعث کاهش قدرت خرید شده است و به همین دلیل روند معاملات رو به کاهش است .

 
آقای فرجی نقش مشاوران املاک را در افزایش قیمت مسکن رد کرد و گفت : قیمت پایین و منصفانه سبب افزایش  خرید و فروش در این بازار می شود که درآمد مشاوران املاک را هم بیشتر خواهد کرد .

 
فرجی تاکید کرد : مشاوران املاک همواره تلاش می‌کنند با کاهش قیمت مسکن زودتر خرید و فروش آن انجام شود و با این کار همکاران ما زودتر به حق کمیسیون خود می‌رسند وتوصیه ما هم این است که هزینه معاملات را کاهش دهند.

 
وی از دولت خواست اجرای طرح مسکن مهر را در کلانشهرها نیز برنامه ریزی کند تا مسکن از حالت کالای سرمایه ای خارج شود و فقط مصرف کنندگان برای خرید این کالا در بازار حضور داشته باشند.

 
کارشناس اتحادیه مشاوران املاک کشور اعلام کرد : با تصویب یکسان شدن حق کمیسیون بنگاه‌های املاک ، نظارت بر فعالیت این صنف دقیق تر شده است.

 
فرجی گفت : ارزش یکصد میلیون تومان در هر جای ایران یکسان است و مشمول مقررات یکسان هم شود.

 
وی  در باره 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده  هم گفت : این مالیات بر ارزش ملک نیست ، بلکه برای حق الزحمه ای است که در معاملات دریافت می شود ، وقتی 550 هزار تومان حق الزحمه مشاوران املاک است ، بر اساس این مبلغ هم 27 هزار تومان مالیات برارزش افزوده را خریدار و فروشنده به مشاور املاک می دهد که در ادامه در اختیار وزارت اقتصاد قرار می گیرد.

 
وی افزود: این مالیات در رهن و اجاره مسکن هم این طور است و معادل 5 درصد حق الزحمه مشاور املاک از دو طرف معامله (مالک و مستاجر ) دریافت می شود.

 
فرجی گفت : مالیات بر ارزش افزوده در همه جای دنیا اجرا می شود و به دقیق تر شدن فعالیت ها کمک می کند.

 
وی افزود: حق کمیسیون بنگاه‌های مسکن در بنگاه های مسکن در تهران تا 30 میلیون تومان یک درصد، از 30 تا 50 میلیون 75 صدم درصد، 50 تا 100 میلیون تومان نیم درصد و از 100 میلیون تومان به بالا 25 صدم درصد است.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8477
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه