میهن صنعت:

وج خشم معترضان به تبعيض پليس عليه سياهپوستان در آمريکا/ مردم برای سومين روز پياپی در شهرهای مختلف تظاهرات کردند/ ابراز نگرانی سازمان ملل

میهن صنعت: شهرهای مختلف آمریکا از جمله واشنگتن و نیویورک همچنان شاهد بر پایی تظاهرات ضد تبعیض نژادی پلیس آمریکا بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از باشگاه خبرنگاران در میان اعتراض‌های گسترده به دو مورد اخیر عدم پیگرد قانونی ماموران پلیس درگیر در کشته‌شدن دو سیاه‌پوست، یک مورد سوم هم به هیئت منصفه ارجاع شده است.



این در حالی است که پیش‌تر سازمان ملل درباره سوگیری نژادپرستانه در رسیدگی به رفتار‌ پلیس آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

در واقعه مورد بررسی که ماه گذشته میلادی رخ داد، یک مامور پلیس تازه‌کار به یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح در بروکلین نیویورک تیراندازی کرده و او را کشته است.

آن جوان ۲۸ساله سیاه‌پوست به نام "آکای گورلی" به محض این‌که به راه‌پله خانه‌اش پا گذاشت، هدف گلوله یک مامور پلیس قرار گرفت و کشته شد.




در دو مورد اخیر دیگر از کشته‌شدن سیاه‌پوست‌ها به دست پلیس که در آمریکا بسیار اعتراض‌برانگیز شده است، هر دو هیئت منصفه به پیگرد نکردن ماموران پلیس درگیر ماجرا رای داده‌اند.

مورد اول مربوط به تیراندازی پلیس به "مایکل براون"، یک نوجوان سیاه‌پوست در فرگوسن بود و مورد دوم که در همین روزهای گذشته اعلام شد، مربوط به کشته‌شدن "اریک گارنر"، یک مرد سیاه‌پوست در نیویورک، که زیر دست پلیس خفه شد.

پیش‌تر کارشناسان حقوق‌بشر سازمان ملل از "نگرانی‌های بر حق" درباره قصور هیئت منصفه در آمریکا  گفته‌اند.

در پی اعتراض‌های گسترده بعد از کشته‌شدن گارنر، "بیل دو بلازیو"، شهردار نیویورک، دستور داده است که همه ۲۲ هزار مامور پلیس این شهر درباره شیوه تماس بهتر و حفظ آرامش در زمان دستگیری افراد، بازآموزی ببینند. آنها همچنین به دوربین روی لباس هم مجهز می‌شوند.

اعتراض‌ها به نیویورک محدود نبوده است و در مقیاسی کوچک‌تر، به شهرهای دیگری در آمریکا از جمله شیکاگو، واشنگتن، دنور و بوستون هم کشیده است.


در این شهرها معترضان با تظاهرات یا دراز کشیدن کف خیابان، جلوی تردد را گرفته‌اند.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=63599
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه