"اختصاصی میهن صنعت"

وحشی ترین ابرخودروهای مفهومی لامبورگینی

میهن صنعت : همه ی ما داستان اینکه چگونه "فروچیو" می خواست "فراری" را شکست دهد و برند خودش را از اتومبیلهای سوپر اسپرت بنا کند و دست آخر لامبورگینی را خلق نمود و سال گذشته 50 سالگی این ابرخودرو را جشن گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به دنیای وحشی لامبورگینی های مفهومی خوش آمدید.

همه ی ما داستان اینکه چگونه "فروچیو" می خواست "فراری" را شکست دهد و برند خودش را از اتومبیلهای سوپر اسپرت بنا کند و دست آخر لامبورگینی را خلق نمود و سال گذشته 50 سالگی این ابرخودرو را جشن گرفتند.

در این پست برخی از طرح های مفهومی این ابر خودرو را به شما نشان خواهیم داد.

با مدل "اگوئیستا" (خودپسند) آشنا شوید:

 

یک نوعی از لامبورگینی گایاردوی بی شباهت به بقیه با موتور V10 5.2 لیتری با 600 اسب بخار قدرت موتور. بدنه ای از آلمینیوم و کربن ضد رادار. با سایه هایی از طرح بدنه ی هلیکوپتر مشهور آپاچی و طراحی بدنه همچون گاوی آماده ی یورش با شاخ های رو به زمین؛ در یک کلام: دیوانه!

 

پرگونتا (پرسش):


نوعی لامبورگینی دیابلوی دیفرانسیل عقب، با موتور اسلج هامر V 12 با 530 اسب بخار قدرت و با سرعت 330 کیلومتر در ساعت.

 

سوگنا (رویا):


بر اساس طرحی از کونتاچ، طراح ژاپنی "ریوجی یاماراکی" که روزی رویای ساختن یک اتومبیل رویایی را در سر می پروراند، این ابرخودروی زیبا را طراحی نمود.  موتور 5.2 لیتری V12 با 455 اسب بخار و با 300 کیلومتر در ساعت سرعت.

 

استوکه (استوک):


با پنج متر طول و 2 متر عرض، 4 درب و 4 صندلی، یک گایاردوی فوق العاده زیبا با موتور 5.2 لیتری V10 که بعد ها این ایده تبدیل به ساخت خودروی شاسی بلند "اوروس" شد.

 

وننو (سم افعی):


وننو نام یکی از قویترین گاوهای وحشی که تا کنون زیسته و در سال 1914 یک ماتادور را کشت و لامبورگینی نام این گاو را بر روی این مدل از ابرخودروی خود گذاشت. طرح آن برپایه ی "اونتادور"  بوده و 739 اسب بخار قدرت و تا 355 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

 

اونتادور جی:

یک اونتادور بدون سقف. مدیر کل لامبورگینی آقای "استفان وینکلمان" آلمانی از "فلیپو پرینی" رئیس بخش طراحی لامبورگینی خواست تا یک چیز خاص برای نمایشگاه خودرو ارایه کند و او پس از 6 هفته با این طرح برگشت.

 

زاگاتو راپتور (جانور شکارچی):


جانور شکارچی با سقفی دو حبابی (زاگاتو) نام این ابرخودروی مفهومی سبک وزن می باشد که عملاً بدون درب بوده و کل بدنه ی میانی خودرو روی محوری می گردد تا راننده بتواند درون خودرو جای بگیرد.

 

آتون:


برگرفته از مکتب مصر باستان این طرح کانسپت در نوع خود و در زمان خود در یک حراجی 347 هزار دلار به فروش رسید. موتور 3.0 لیتری V8 قلب تپنده ای برای آن.

 

چیتا (یوزپلنگ وحشی):


لامبورگینی چیتای مدل 1997، یک آف رود 4 محور که هیچ بویی از لامبورگینی نبرده است و بی نظیر است.

 

مارزال


این خودروی چهارنفره ی جالب در زمان خود در سال 1967 محسر بود و چند سال پیش این کانسپت در یک حراجی یک میلیون و پانصد هزار دلار به فروش رسید.

 

و مورد افتخاری: سستو المنتو (عنصر ششم):


سستو یک اتفاق مهم در طراحی لامبورگینی می باشد. نخستین بار در موتورشوی پاریس 2010 رونمایی شد. با 562 اسب بخار قدرت و صفر تا صد 2.5 ثانیه و با یک عالمه فیبرهای کربنی که یک جت جنگنده را تداعی می کند.

 

به نظر من وحشی ترین کانسپت تاریخ لامبورگینی "اگوئیستا" می باشد که قرار است به صورت نمایش دایمی درآید. نظر شما چیست؟

مترجم : سام بهادر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48673
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه