میهن صنعت:

وخامت اوضاع خودروسازان فرانسوی در چین

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن فرانسه که با دانگ فنگ موتور سرمایه گذاری مشترک در چین دارد در حال تلاش است بخشی از سهم خود را در این سرمایه گذاری به فروش برساند، کارخانه های حاصل از این جوینت ونچر با کمتر از 22 درصد از ظرفیت در حال تولید هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، زمانی که فرانسوی ها با سر در بازار چین شیرجه رفته بودند، با خود تصور می کردند که اشتهای مصرف کنندگان در چین برای طراحی محصولات پرتجمل فرانسوی به رونق فروش می انجامد. اما چنین نشد.

بعد از چند سال رشد فروش پژو-سیتروئن و رنو در چین، روند نزولی فروش شرکت های فرانسوی در چین شکل سقوط به خود گرفته است. درست است که کاهش سرعت اقتصاد در چین دامن گیر همه ی بخش های اقتصاد است اما رنو و پژو-سیتروئن، در نیم سال اول 2019 نسبت به سال گذشته 62 درصد کاهش داشته اند و سهم فرانسوی ها از بازار خودروی چین، فقط 0.7 است.

پژو-سیتروئن در سال 2014 بیش از 730 هزار دستگاه در چین خودرو فروخت، سال 2018 این رقم به کمتر از 250 هزار دستگاه رسید، و حالا در 6 ماه اول سال 2019، فروش این خودروساز فرانسوی به 64 هزار دستگاه هم نرسیده است.

سقوط فروش محصولات پژو-سیتروئن به قدری گیج کننده است که این شرکت را وادار کرده دو کارخانه از سرمایه گذاری مشترک را در معرض فروش قرار دهد و هزاران نفر شغل خود را از دست خواهند داد. فایننشال تایمز هم گزارش داده است که این کارخانه ها زیر 22 درصد از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند. در شرکت چانگان نیز تولید محصولات فرانسوی سیتروئن و دی اس متوقف شده است.  

وضع رنو، کمی از بقیه شرکت های فرانسوی بهتر است، در زمان مدیر عاملی کارلوس قصن، هدف 550 هزار دستگاه تا سال 2022 تدوین شده بود که در سال 2018 به رقم 2016,699دستگاه رسید. هر چند که تمام این فروش به خاطر جوینت ونچر با بریلیانس محقق شد.

با این حال در نیمه اول 2019، رنو با 24 درصد کاهش فروش رو به رو شده است. جوینت ونچر رنو-دانگ فنگ در ماه اوت 73 درصد با سقوط فروش مواجه شده است.  

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186716
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه