میهن صنعت:

ورزشکاران در فصل سرما از نوشیدن آب غافل نشوند

میهن صنعت: مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، گفت: به خاطر کاهش احساس تشنگی در فصل سرما، ودرشکاران از نوشیدن آب غافل نشوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین پار در گفت و گویی اظهار کرد: برخی از افراد فقط در تابستان و روزهای گرم سال آب بیشتری می نوشند و در فصل سرد زمستان، به علت آنکه تشنه نمی‌شوند، آب کافی مصرف نمی‌کنند.

 

پار افزود: باید توجه داشت که در تمام اوقات و روزهای زندگی، ما نیاز به مصرف آب داریم و هرگز نباید میزان آب مصرفی را کاهش دهیم، مگر در بیماری‌های خاصی که پزشک مصرف آب را ممنوع یا محدود کرده باشد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در هنگام فعالیت ورزشی حتما نوشیدن آب را در برنامه خود بگنجانید، زیرا کمبود مصرف آب می‌تواند اختلالات مهمی در سلامت انسان به جا گذارد، از جمله آنکه موجب بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن شود.

 

 

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، گفت: کمبود مصرف آب در انجام واکنش‌های بیوشیمیایی حیاتی که در داخل بدن انجام می‌شود، اختلال ایجاد می‌کند. آب در حفظ سلامت، شادابی و طراوت پوست تاثیر مهمی دارد و کمبود مصرف آن باعث کاهش رطوبت و طراوت پوست شده و یکی از عوامل موثر در خشکی و پژمرده شدن پوست و پیری و چروک شدن آن است.

 

 

به نقل از ایسنا این کارشناس ارشد تربیت بدنی در ادامه تاکید کرد: مصرف آب کافی، باعث فعالیت بهتر و مناسب‌تر کلیه‌ها در تصفیه‌خون و دفع مواد زائد از بدن می‌شود. پس مصرف آب کافی را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش نکنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38921
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه