میهن صنعت :

ورود اعضای شورا به موضوع آلودگی هوای تهران

میهن صنعت : یک ساعت از وقت امروز شورای شهر تهران به موضوع آلودگی هوای پایتخت اختصاص یافت که اعضا سیاست‌زدگی کاهش آلودگی هوا و عدم اجرای صحیح قوانین را از دلایل بروز این مشکلات عنوان کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صبح سه شنبه موضوع آلودگی هوای تهران مورد بحث اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.ابتدا محمد حقانی در نطق پیش از دستور خود چالشهای موجود در افزایش آلودگی هوای تهران را مطرح کرد.

بعد از پایان صحبتهای حقانی، مرتضی طلایی با کسب اجازه از رئیس شورای شهر اعلام کرد که روز گذشته حال تهران بد بود.

وی گفت: ما نمایندگان مردم تهران در شورای شهر باید سپر افراد بی دفاع اعم از سالمندان، کودکان، جانبازان و بسیاری از شهروندان در مقابل آلودگی هوای تهران باشیم، ولی متاسفانه حرفهای مسئولان مثنوی 70 من شده است. برای همین از دولت به همه دستگاهها می خواهیم تا قدم بردارند.

طلایی با بیان اینکه گام بلند مسئولان باید در نگاه مردم احساس شود، تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی می‌گوید ایران سومین کشور جهان است که هوای آلوده دارد و این در حالی است که در دولت قبل این موضوع درگیر کشمکش سیاسی شد.

بعد از گفته های طلایی، نوبت به معصومه آباد رسید که عنوان کرد: ما قوانین خوبی در دولت و شهرداری داریم، ولی این دو نهاد مهم آلودگی هوا را مسئله جدی نمی دانند و این در حالی است که طبق اعلام وزارت بهداشت سالانه در کشور چهار هزار نفر به دلیل تاثیر آلودگی هوا جان می‌دهند. همچنین ماده بنزن در ردیف چهارم آلاینده ها قرار دارد و تهران هم 10 برابر استاندارد آلودگی هوا دارد که پیشنهاد دارم سازمان حمل و نقل سوخت گزارشی را از خروج خودروهای فرسوده به شورا ارائه کند چراکه از 80 هزار تاکسی، 17 هزار دستگاه آن فرسوده بوده که با اجرای قوانین 20 درصد آلودگی هوا کم می شود.

در ادامه بررسی موضوع آلودگی هوا عباس جدیدی به شعارزدگی مسئولان اشاره کرد و گفت: هیچوقت عمل ندیدیم پیشنهاد من این است باغات تهران باید ساماندهی شده و از تخریب بی رویه جلوگیری شود همچنین شهرداران مناطق هم باید در این موضوع کارهای پایه‌ ای انجام دهند.

در میان این گفته ها اسماعیل دوستی به رئیس شورا تذکر داد و گفت: طبق آیین نامه هر نفر در آغاز جلسه شورا پس از تعیین وقت 10 دقیقه می تواند نطق پیش از دستور داشته باشد، اما الان یک ساعت است که خارج از موضوع صحبت می کنیم.

محسن سرخو هم تذکر داد و گفت: مباحث خوبی مطرح شده است، ولی تنها به معلول اشاره کردیم. من باید همین جا اطلاعاتی را ارائه کنم. در سال 87 طرح جامع حمل و نقل در تهران تصویب شد. در زمان تصویب این طرح سال 86، 5 و نیم میلیون جابجایی توسط خودروهای شخصی در تهران انجام می شد که تعداد کل جابجایی ها 19 میلیون بود، اما هدف‌گذاری شد تا در سال 1404 از 25 میلیون جابجایی تنها 4 و نیم میلیون آن با خودروهای شخصی انجام شود، ولی متاسفانه شاهد بوده‌ایم که در سال گذشته از 22 میلیون جابجایی، 11 میلیون آن توسط خودروهای شخصی انجام شده است.

به گزارش مهر علیرضا دبیر هم به موضوع طرح جامع حمل و نقل اشاره کرد و گفت: نمی خواهم به آقای سرخو تذکر دهم، ولی تا برنامه پنج ساله شهرداری تصویب نشود این موضوعات اجرایی نخواهد شد.

در ادامه این بحث احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران به دکتر حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا گفت: وارونگی هوا در دستور کار است و باید تمامی گفته های اعضا کتبا دریافت شده و به سرعت موضوع در کمیسیون مطرح شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27023
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه