آشفته بازار خودروهای وارداتی

ورود با ارز مرجع، فروش با ارز آزاد

میهن صنعت : رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن درباره شرکت های واردکننده خودرویی که خودرو را با ارز آزاد وارد نکرده اند اما معادل قیمت ارز آزاد در بازار خودرو های وارداتی را به فروش می رسانند توضیح می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، بر اساس ادعای برخی شهروندان بعضی واردکنندگان خودرو در حالی اقدام به واردات خودرو با ارز مرجع یا مبادله ای کردند که خودروی وارد شده در بازار معادل قیمت ارز آزاد به فروش می رسد.

در همین رابطه رضا رحمانی، نماینده مردم تبریز و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه امسال با این شرایط ارزی که وجود داشت در 4، 5 ماه ابتدایی سال جاری ارز مرجع به واردات خودرو اختصاص پیدا کرده مایه تاسف است و یک مطلب قابل توجه است. باید دقت کرد تا این نوع تصمیم ها دیگر تکرار نشود. یعنی ما در کشور با این شرایط ارز که برای واردات اقلام ضروری حتی مشکل داشتیم شاهد این بودیم که ثبت سفارش قابل توجهی برای واردات خودرو صورت گرفت.

او در ادامه توضیحات خود به خبرآنلاین گفت: خودروهای وارداتی مانند شرکت های تولید خودروی داخلی مشمول قیمت گذاری نبودند. به هر قیمتی که بازار کشش داشتند خودرو را فروختند. به نظر من سازمان حمایت باید به موقع ورود پیدا می کرد. هر چند اعتقاد ما بر این است که حق و حقوق مردم باید پرداخت شود.

رییس کمیسیون صنایع مجلس اعتقاد دارد: با ساز و کارهایی که وجود دارد می توان بررسی کرد که خودروهای وارداتی چگونه وارد شده اند و با چه قیمتی در بازار فروش رفته اند. ما به التفاوت این رقم باید به خزانه برگردد. این بخش قابل پیگیری است.

رحمانی در بخش دیگری از توضیحات خود به در اختیار قرار نگرفتن ارز مبادلاتی به خودروسازان اشاره کرد و گفت: نکته دیگر که امروز ما با آن مواجه هستیم اینکه ارز مبادلاتی به راحتی به خودروسازان داده نمی شود. یعنی خودروسازان عمده ارز خودشان را – و نه تنها واردکنندگان خودرو- به قیمت آزاد تامین می کنند و بخش کمی ارز مبادلاتی در اختیار خودروسازان قرار می گیرد.

رییس کمیسیون صنایع مجلس اعتقاد دارد که قوانین خوبی در کشور وجود دارد به طور مثال قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو که در سال 86 تصویب شد یک قانون جامع و کامل است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13477
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه