در پی برخورد دو اتوبوس در اتوبان تهران - قم

ورود پلیس برای تعیین هویت اجساد غیرقابل شناسایی

میهن صنعت : رییس مرکز تشخیص هویت ناجا از خانواده‌های جان‌باختگان خواست برای ارائه نمونه‌خون در راستای تعیین پروفایل DNA در راستای شناسایی هویت جان‌باختگان، به مراکز تشخیص هویت استان‌های مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سرهنگ فخرز در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اعزام تیم پنج نفره از مرکز تشخیص هویت ناجا به قم، گفت: صبح امروز در پی وقوع حادثه مرگبار برخورد دو دستگاه اتوبوس و مرگ 44 تن، یک تیم کارشناسی از مرکز تشخیص هویت ناجا برای بررسی و نمونه‌برداری اجساد به صحنه حادثه اعزام شد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به تعداد اجساد این حادثه، ظهر امروز نیز یک تیم پنج نفره از مرکز تحقیقات جنایی برای نمونه‌گیری از تمامی اجساد غیرقابل شناسایی به قم اعزام شدند، گفت: تیم کارشناسی مرکز تشخیص هویت ناجا توانست با توجه به خصوصیات ظاهری افراد، هویت 11 تن از این اجساد را شناسایی کند.

 

رییس مرکز تشخیص هویت ناجا با بیان اینکه اجساد 32 تن از این افراد قابل شناسایی نیست، گفت: با توجه به شدت حادثه و سوختگی، شناسایی هویت این جان‌باختگان به کندی پیش خواهد رفت.

 

فخرز با بیان اینکه برای شناسایی هویت این 32 جان‌باخته از بستگان درجه یک جان‌باختگانی که در محل حضور داشتند، خون اخذ شد گفت: خانواده‌های جان‌باختگانی که در اصفهان، یزد، قم و تهران حضور دارند، می‌توانند برای ارائه نمونه در راستای کسب پروفایل DNA آنها، به مراکز تشخیص هویت استان‌های مربوطه مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه لزومی ندارد تا خانواده جان‌باختگان برای ارائه نمونه (خون) به تهران مراجعه کنند، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، مراکز تشخیص هویت استان‌های مربوطه (قم، اصفهان و یزد) پس از نمونه‌خونی آنها را به تهران ارجاع می‌دهند.

 

به گفته فخرز، در صورت ارائه نمونه، مرکز تشخیص هویت ناجا با بسیج امکانات ظرف 72 ساعت آینده هویت جان‌باختگان را مشخص می‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24995
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه