میهن صنعت :

ورود گاز فاز 12 پارس جنوبی به شبکه سراسری تا پایان سال / باید کم و کسری پروژه‌ها را به موقع تامین کنیم

میهن صنعت : وزیر نفت با بیان اینکه گاز فاز 12 پارس جنوبی زمستان امسال وارد شبکه سراسری می‌شود گفت: باید همه تجهیزات لازم و کم و کسری پروژه‌ها را به موقع تامین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بیژن نامدار زنگنه امروز در گفت‌وگو با فارس در عسلویه با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم در صنعت نفت کشور است و توسعه و تکمیل فازهای در دست اجرا در این منطقه از اولویت‌های وزارت نفت است.

 

وی افزود: فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز در پارس جنوبی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که تا پایان سال جاری گاز فاز 12 وارد مدار شود.

 

وزیر نفت تصریح کرد: ما باید تمام تمرکز خود را بر روی فازهایی قرار دهیم که در زمان کوتاهی می‌توانند وارد مدار شوند و مقدار برداشت ما را افزایش دهند.

زنگنه تصریح کرد: با راه‌اندازی فاز 12 روزانه 80 میلیون مترمکعب گاز وارد مدار می‌شود و با راه‌اندازی فازهای 15 و 16 نیز روزانه 55 میلیون مترمکعب گاز وارد مدار خواهد شد.

وی از افزایش روزانه 190 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: راه‌اندازی فاز 17 و 18 روزانه 55 میلیون مترمکعب گاز وارد مدار می‌کند و با راه‌اندازی و تکمیل فازهای 12 و 15 و 16 و 17 و 18 در پارس جنوبی روزانه بیش از 190 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی اضافه می‌شود.

زنگنه بیان کرد: راه‌اندازی این فازها روزانه بیش از 300 هزار بشکه میعانات گازی نیز به ظرفیت کشور اضافه می‌کند که اهمیت زیادی دارد و همه باید برای تحقق این مهم اهتمام ورزیم.

وی یادآور شد: هماهنگی مدیریتی بین اجزا، کارکنان، پیمانکاران و همه عوامل اجرایی و پشتیبانی در فازها اهمیت زیادی دارد و باید همه تجهیزات لازم و کم و کسری پروژه‌ها را به موقع تامین کنیم.

زنگنه گفت: تمام نیازهای مالی باید بر طبق پیمان‌ها پیگیری و مرتفع شوند و باید کاری کنیم که روند توسعه پارس جنوبی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23670
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه