میهن صنعت :

ورود 300 اتوبوس جدید BRT به تهران

میهن صنعت : معاون امور مالی و اداری شهرداری تهران از اضافه شدن 300 دستگاه اتوبوس جدید (BRT ) به سامانه اتوبوس‌های تندرو تهران تا بهار سال 92 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، حسین محمد پورزرندی با بیان اینکه شهرداری تهران یک نهاد عمومی است و از بودجه اعتباری کشور استفاده نمی‌کند، گفت:‌ شهرداری تهران تنها از پنج درصد اعتبارات حمل و نقل عمومی دولتی استفاده می‌کند و با همین مقدار توانسته امکان توسعه و رشد شهر را برای شهروندان آماده کند.

وی در ادامه گفت: اگر سالهای 83 و 84 را با سال گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم که در آن سالها 50 درصد هزینه‌های شهرداری صرف بخش جاری و نگهداشت شده اما امسال در بودجه سال 92 هزینه‌های جاری به کمتر از 11 درصد و هزینه‌های نگهداشت کمتر از 10 درصد رسیده است.

پورزرندی گفت: همچنین بودجه نقدی شهرداری در سالهای 83 و 84، 950 میلیارد تومان بوده و در بخشهای غیر نقدی هیچ ثبت و ضبطی وجود نداشته اما مدیریت شهری امسال به شکلی بوده که بودجه نقدی به 6 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و 6 هزار و 800 میلیارد تومان نیز در حوزه غیر نقد از محل شفاف سازی اموال و درآمدهای غیر نقدی بوده که در خدمت پروژه های شهری قرار گرفته است.

پورزرندی با اشاره به تخصیص 1110 میلیارد تومان از بودجه به مترو از محل اعتبارات شهرداری گفت: اقدامات شهرداری در همه زمینه ها به طوری بوده است که بیش از 40 درصد خیابان سازی، تونل و پل سازی های تهران در این دوره صورت گرفته و 13 پروژه حیاتی و مهم در دستور کار قرار دارد و همه آنها از پول مردم تامین شده است.

وی با تاکید بر این که شهرداری تهران طی این سال ها با تمام وجود اقتصاد مقاومتی را درک کرده اظهار کرد: بستر سازی و ساختارسازی در زمینه عدم دخالت کاربر در امورات شهری، چابک سازی و عدم اضافه شدن نیروی انسانی در پروژه های بزرگ شهری، مدیریت هزینه و اصلاح الگوی مصرف از اقداماتی است که شهرداری تهران در رساتای اقتصاد مقاومتی انجام داده است، ضمن آن که از تمام منابع تامین مالی و سیستم های فاینانس نیز که امروز هیچ سازمانی نتوانسته از آن استفاده کند برای همه پروژه ها استفاده کرده است.

پورزندی تصریح کرد: درآمد پایداری شهرداری در سال 85 فقط 12 درصد بود که امروز به 37 درصد رسیده است.

همچنین در این مراسم، رزمی مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با بیان این که تهیه طرح جامع درآمدهای پایدار با تصویب شورای شهر در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: سالجاری با مشارکت به موقع شهروندان، رشد چشمگیری در پرداخت عوارض وجود داشت و هم اکنون بیش از یک میلون نفر از شهروندان عوارض خود را پرداخت کردند و این در حالی است که این میزان مشارکت که ابتدا 20 درصد بود امروز به بیش از 50 درصد رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11460
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه