میهن صنعت :

ورود 5 فروند هواپیما به ناوگان حمل و نقل

میهن صنعت : وزیر راه و شهرسازی از ورود 5 فروند هواپیمای جدید به ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: به تعاونی ها اعلام می کنم که زمان خیلی کوتاه است و باید به زودی تکلیف مردم را مشخص کنند.

 

به گزارش میهن صنعت علی نیکزاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر در خصوص ورود هواپیمای جدید به صنعت حمل و نقل هوایی، اظهار داشت: 5 فروند هواپیمای جدید وارد کشور شده است و تا 10 تا 15 روز آینده وارد مدار خدمات دهی هوایی می شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به اطلاع مردم می رسانیم که ورود هواپیما هم به طور مداوم صورت می گیرد و تعداد زیادی هوایپما از نوع فوکر 100 و ایرباس 320 و 310 وارد ناوگان حمل و نقل هوایی وارد می شود.

نیکزاد در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تخلف تعاونی های مسکن مهر و عدم پرداخت آورده مردم، اظهار داشت: به تعاونی ها اعلام می کنم که زمان خیلی کوتاه است و باید به زودی تکلیف مردم را مشخص کنند ضمن آنکه مردم می توانند با مراجعه به شرکت عمران پرند کار ثبت نام را انجام دهند.

وی در خصوص خرید و فروش مسکن مهر در شهرهای جدید، گفت: بارها اعلام کرده ام که خرید و فروش مسکن مهر غیرقانونی است البته خدا رو شکر می کنیم که خانه ها آنقدر ارزش افزوده دارد که مردم دست به خر ید و فروش می زنند اما این اقدام غیرقانونی است.

نیکزاد با بیان اینکه براساس آمار سال 90 یک میلیون و 360 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد 372 هزار واحد در تهران خالی است که ما از طریق کمیسیون های مجلس موضوع مالیات بر خانه های خالی را پیگیری می کنیم که البته کمیسیون عمران با آن موافق است اما باید در کمیسیون های تخصصی هم به توافق برسیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این موضوع با مالیات کنترل می شود، گفت: بنابراین به دنبال تعامل با مجلس و وضع مقررات برای خانه های خالی هستیم ضمن آنکه باید مالیات برای زمین هم وضع شود.

نیکزاد تصریح کرد: نباید زمینی را خریداری کرد اما مالیاتی بابت آن پرداخت نشود بنابراین مالک یا باید آن را بسازد و یا مالیات بدهد تا به این روش زمین و مسکن از بورس بازی و کالای سرمایه ای خارج شود. 

وی با اشاره به افتتاح 8 دستگاه لکوموتیو، ریل باس، جرثقیل و واگن های بازسازی شده، بیان کرد: شرکت راه آهن برای ساخت و بازسازی آنها 60 میلیارد تومان هزینه کرده است در صورتیکه برای واردات آن باید 62 میلیون یورو پرداخت میشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این 8 دستگاه برای استان های سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان و آذربایجان شرقی سرویس دهی می کند، اظهارد اشت: پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد – قم و اصفهان هم از طریق فاینانس با کشور چین شروع شده و الان رو به پیشرفت است که تحول نوینی در کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه سرعت قطارها از 120 کیلومتر به 350 کیلیومتر می رسد، گفت: امسال  بالغ بر یک هزار کیلومتر در کشور افتتاح می شود که در طول سال های گذشته بیش از 500 کیلومتر افتتاح نداشتیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص جریمه پیمانکاران کم کار مسکن ویژه، اظهار داشت: برخی از پیمانکاران پروژه را به خوبی اجرایی نمی کردند به همین جهت ظرفیت کاری آنها را کاهش دادیم.

نیکزاد تصریح کرد: یک مهلت 15 روزه به آنها داده شد تا اگر کارگاه هایی که ظرفیت آنها را به یک سوم کاهش دادیم کار را شروع نکنند، تعطیل می شوند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 55 درصد لکوموتیو ها در داخل کشور ساخته می شود، بیان کرد: تمام خدمات مسافر و بار در اختیار بخش خصوصی است و صندوق توسعه ملی اعتبار لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهند ضمن آنکه ما نیز برای استفاده بخش خصوصی از این صندوق پشتیبانی لازم را انجام می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: محدودیتی برای بخش خصوصی نیست و به هر میزان که بانک عامل مشخص کنند صندوق توسعه محدودیتی ندارد.

نیکزاد در خصوص انتقال ترمینال زیارتی به فرودگاه امام خمینی، گفت: ما برای رفاه مردم دو کار را پیگیری می کنیم اول اینکه پرواز حج تمتع و عمره از فرودگاه هر استان انجام گیرد  دوم اینکه پروازها را به فرودگاه امام منتقل کنیم.

وی افزود: به تازگی فرودگاه پیام نیز اعلام آمادگی کرده تا تعدادی پروازهای حج به آنجا منتقل شود بنابراین اعلام کردم که در جلسه این موضوع پیگیری شود تا نتیجه آن به اطلاع مردم برسد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9049
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه