میهن صنعت :

ورود 85 دستگاه واگن به ناوگان ریلی و افزایش 5700 صندلی قطار

میهن صنعت : لحظاتی پیش 85 دستگاه واگن نو و بهسازی شده با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در ایستگاه راه‌آهن تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با افتتاح این واگن‌ها 5700 صندلی به ناوگان ریلی کشور افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی 85 دستگاه انواع واگن‌های قطار مسافری که بهسازی شده و یا نو بودند وارد ناوگان ریلی کشور شد.

 

این واگن‌ها شامل یک رام ریل باس 4 واگن متعلق به رجاء، 24 دستگاه واگن دو طبقه متعلق به رجاء، 15 دستگاه واگن خواب نو متعلق به شرکت نورالرضاء، بازسازی یک رام 10 واگنه خواب متعلق به شرکت وانیاریل، بازسازی یک رام 7 واگنه خواب متعلق به ریل‌ترابر سبا، بازسازی یک رام 10 واگنه واگن‌های اتوبوسی شرکت رجاء و بازسازی یک رام 15 واگنه واگن‌های خواب شرکت قطارهای جوپار است.

 

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم افتتاحیه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای نوروز امسال ظرفیت‌سازی جابه‌جایی 60 میلیون مسافر نوروزی از طریق انواع مدل‌های حمل و نقل انجام شده است.

وی با بیان اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سالانه بیش از 28 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند، افزود: در نوروز امسال پیش‌بینی می‌شود 2.3 میلیون مسافر نوروزی توسط قطار جابه‌جا شود.

نیکزاد با اشاره به ورود 85 دستگاه واگن به ناوگان ریلی کشور گفت: این تعداد با اعتباری بیش از 140 میلیارد تومان وارد ناوگان شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش فروش مطلوب بلیت قطار قبل از طرح نوروزی، اضافه کرد: محور اصلی فعالیت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی، ارتقاء کیفیت خدمات است.

نیکزاد ادامه داد: در این راستا رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی که توسط راه‌آهن انجام می‌شود موجب افزایش کیفیت خدمات شده و قطعاً در نرخ بلیت شرکت‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات پیش روی ریل‌باس‌ها و شرکت سازنده آنها برای تهیه قطعات، اظهار داشت: این ریل‌باس‌ها را شرکت رجاء خریداری کرده و در اختیار بخش خصوصی است.

نیکزاد تصریح کرد: اما دولت در راستای حمایت از بخش خصوصی در این باره تعهداتی را پذیرفت و مشکل ساخت ریل‌باس‌ها را برطرف کرد.

به گزارش فارس نیکزاد پس از افتتاح این واگن‌‌ها به محل ایستگاه راه‌آهن تهران و میان مسافران رفت و از آنها میزان رضایت از کیفیت خدمات را جویا شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14782
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه