میهن صنعت :

وزارت صنعت خبر توقف تولید پراید و پژو را تکذیب کرد

در حالی که مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت در خبری که بر روی خروجی رسانه های داخلی قرار گرفت، توقف تولید خودروی پراید و پژو 405 را عنوان کرده بود روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای خبر مذکور را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حالی که مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت در خبری که بر روی خروجی رسانه های داخلی قرار گرفت، توقف تولید خودروی پراید و پژو 405 را عنوان کرده بود روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای خبر مذکور را تکذیب کرد.

متن اطلاعیه :

خبری با مضمون " توقف تولید خودروهای پژو ۴۰۵ و پراید تا پایان سال ۹۵ " به نقل از بهروز ریاحی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت درخروجی برخی رسانه ها قرار گرفت که در این رابطه ذکر نکاتی حایز اهمیت است.

نخست اینکه در مجموعه مشاوران وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت سمتی با عنوان مشاور عالی تعریف نشده است و جناب ریاحی مشاور وزیر است و سخنان و موضع گیری های ایشان درباره "توقف تولید خودروهای پژو ۴۰۵ و پراید" صرفا نظر شخصی بوده و هیچ ارتباطی با سیاست گذاری ها و مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد.

نکته دوم اما این است که گویا جناب ریاحی با ظن و گمان درباره این تصمیم صحبت کردند ، اما رسانه محترم مصاحبه کننده با ایشان به گونه ای بازتاب داد گویی این تصمیم قطعی و حتمی است و این برداشت و بازتاب ناصحیح بوده است.

قطعا مواضع رسمی وزارتخانه درباره موضوعات مختلف از سوی معاونین ذیربط  و یا سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی خواهد شد.

شايد اگر در خصوص موضوع توقف توليد  پرايد و پژو كمي به عقب بازگرديم تا كنون بيش از سه بار زمان هاي متفاوتي براي  توقف توليد اين دو خودرو عنوان شده است  و هر بار مديران اين دو خودروسازي به دلايل مختلف اين زمان را به تعويق انداخته اند. به گونه اي كه از آخرين وعده ها پايان  سال گذشته بود . حال اين بار زمان جديد براي خروج اين دو خودرو را بهروز ریاحی  مشاور عالی وزیر صنعت  اعلام كرده و گفته است كه تا پايان سال جاري دو خودروي مذكور بايد از خطوط  توليد ايران خارج شوند .

البته به نظر مي رسد با ورود خودروهاي جديدي كه رنو و پژو قرار است با همكاري داخلي ها بسازندعمر توليد اين دو خودرو به سر خواهد رسيد. ولي با توجه به دلايلي كه هر بازار سوي مديران دو خودروساز عنوان مي شود خروج آنها را با اما و اگر مواجه كرده است و با اين اطلاعيه وزارت صنعت معدن و تجارت مشخص شده است كه پرايد و پژو ۴۰۵ همچنان در خطوط توليدي ماندني شده اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=95308
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه