میهن صنعت :

وزارت صنعت در نحوه ذخیره‌سازی و توزیع میوه عید تجدیدنظر کند

میهن صنعت : نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نحوه ذخیره‌سازی و توزیع میوه عید تجدیدنظر کند.



به گزارش میهن صنعت صدر‌الدین نیاورانی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: وزارت صنعت طی سالهای گذشته با افراد مختلف در مورد ذخیره‌سازی و توزیع محصولات شب عید بخت خود را آزموده است، اگرچه در برخی سالها موفق بوده، اما بیشتر این موفقیت به دلیل فراوانی تولید میوه بوده است.

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: تجربه نشان داده در مواقعی که تولید محصول کمتر بوده افراد و مباشران خرید انتخاب شده از سوی این وزارتخانه با مشکل مواجه بوده‌اند.

نیاورانی با هشدار در مورد آینده قیمت میوه اظهار داشت: حتی در صورت آزاد بودن واردات محصولاتی مانند نارنگی، سیب و پرتقال و اگرچه تعرفه‌های گمرکی هم به صفر برسد، به دلیل گرانی ارز باز قیمت آن در بازار گرانتر خواهد شد.

وی با تأکید بر بالا بودن قیمت میوه‌های وارداتی به دلیل افزایش نرخ ارز گفت: اگر سال گذشته هر کیلوگرم پرتقال یک دلار به کشور می‌رسید، امسال نیز قیمت جهانی همان است، اما یک دلار سال گذشته 1200 تومان بود، اما امسال به 3 هزار تومان رسیده است.

نیاورانی افزود: همچنین کرایه‌های حمل داخلی نیز افزایش قابل توجهی داشته که بر قیمت تمام شده محصولات وارداتی بیشتر اضافه می‌کند.

*تاکید به عدم واردات و ذخیره‌سازی از محل تولید داخل

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی پیشنهاد کرد که به خرید و ذخیره‌سازی از محل تولید داخلی و با ظرفیت بیش از سالهای گذشته اقدام شود.

وی افزود: اگرچه سالهای گذشته ذخیره‌سازی میوه با هدف تنظیم بازار انجام می‌شد، اما امسال باید مقادیر بیشتری جهت سوپاپ اطمینان و تزریق به بازار در موارد ضروری ذخیره سازی شود.

نیاورانی همچنین با پیش‌بینی اینکه نیاز به تنظیم و تأمین میوه بعد از ایام عید وجود دارد، گفت: بعد از عید به دلیل نبودن میوه‌های تولیدی امکان تازه خوری میوه نیست،بنابر این وجود میوه‌های ذخیره شده برای تأمین نیاز مردم مهم خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7160
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه