میهن صنعت :

وزارت صنعت فاقد برنامه مستمر برای صنعت خودرو است

میهن صنعت : متاسفانه با مشکلات موجود در صنعت خودروسازی به نظر می رسد وزارت صنعت و معدن و تجارت فاقد برنامه مستمر است و این امر به نفع خودروسازان نخواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه صنعت خودروسازی نیازمند برنامه ریزی مدون و مسیر مشخص است اظهار داشت : متاسفانه با مشکلات موجود در صنعت خودروسازی به نظر می رسد وزارت صنعت و معدن و تجارت فاقد برنامه مستمر است و این امر به نفع خودروسازان نخواهد بود .

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرخودرو به اهمیت صنعت خودروسازی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : صنعت خودروسازی کشور مجموعه عظیمی از اشتغال را در بر دارد لذا نیازمند به ایده ای نو و پویا با وجود برنامه ای مدون است .

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی قدمتی 50 ساله در ایران دارد عنوان کرد : نمی توان تلاش هایی که نیم قرن در خصوص صنعت خودرو شکل گرفته است را نادیده گرفت و از صفر شروع کرد بنابر این باید با ایجاد برنامه ای مناسب در حفظ این صنعت کوشش شود .

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت صنعت قطعه سازی تصریح کرد : تجربه بیانگر این امر بوده است چنانکه هرگاه اتکای خودروسازان بر صنعت قطعه سازی داخلی افزایش یافته است به موفقیت هایی در تولید دست یافته اند .

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در چند سال اخیر قطعه سازان مورد بی مهری قرار گرفته اند و این امر منجر به بی ثباتی در قیمت خودرو و تامین قطعات مورد نیاز شده است .

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی به کارکرد خودروسازان 60 درصد زیر ظرفیت خود اشاره کردو گفت : خوشبختانه بخش خصوصی وارد شرکت های خودروسازی شده است و در حال حاضر اکثر خودروسازان تحت پوشش بخش خصوصی فعالیت می کنند اما همچنان سیاست گذاری دولت باید به سوی خصوصی سازی ساختن صنعت خودرو پیش رود و پتانسیل هایی که در بخش خصوصی نهفته است وارد صنعت خودرو شود

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در انتها با اشاره به برگزاری همایش خودروسازان بزرگ دنیا در تهران عنوان کرد : قطعا برگزاری این گونه همایش ها می تواند در صنعت خودروسازی تاثیرات مثبتی داشته باشد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=32434
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه