"میهن صنعت"

وزارت نفت مکلف به برق دار کردن 20 درصد از چاه های کشاورزی شد

میهن صنعت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت را مکلف کردند نسبت به تامین اعتبار برق دار کردن حداقل 20 درصد از چاه های کشاورزی اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نمایندگان در ادامه جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بند (ل) و بندهای الحاقی به تبصره 2 بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 93 کل کشور را تصویب کردند.

براساس بند (ل) تبصره 2 بخش هزینه ای این لایحه وزارت نفت مکلف است در راستای اجرای ماده 24 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 23 تیرماه 89 نسبت به تامین اعتبار برق دار کردن حداقل 20 درصد از چاه های کشاورزی اقدام کند.

وزارت نیرو و شرکت های توزیع برق استانی موظف هستند با درخواست جهاد کشاورزی شهرستان ها برق چاه ها را تامین کنند.

نمایندگان همچنین بند الحاقی 1 تبصره 2 بخش هزینه ای این لایحه را تصویب کردند که براساس آن دولت موظف است در ازای برقی کردن چاه های کشاورزی با منابع انرژی نوین از جمله انرژی خورشیدی به جای استفاده از سوخت های فسیلی مبلغ معادل پرداختی بابت یارانه سوخت را به شرکت های تولیدی سیستم برق از جمله خورشیدی پرداخت کند و تجهیزات مربوطه را به کشاورزان تحویل دهد.

نمایندگان در بند الحاقی 3 بخش هزینه ای این لایحه نیز مصوب کردند: منابع حاصل از فروش انشعابات برق، گاز، آب و فاضلاب توسط شرکت های ذیربط به حساب خاصی که توسط خزانه داری کل کشور تعیین می شود، واریز می شود و صد درصد آن پس از دریافت از حساب مذکور برای طرح های توسعه ای این شرکت ها به مصرف می رسد.

همچنین بند الحاقی 5 تبصره 2 این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع شد.

براساس این بند وزارت نفت مکلف است به منظور تامین قیر مورد نیاز پروژه های عمرانی مبلغ 15 هزار میلیارد ریال ارزش معادل نفت کوره و وکیوم باتوم تولیدی را به صورت اعتباری به شرکت های خصوصی قیرسازی تحویل دهد. شرکت های خصوصی قیرسازی موظف هستند معادل ارزش خوراک دریافتی قیر را تحویل دهند. نحوه توزیع قیر با رعایت 50 درصد سهم آسفالت و روکش آسفالت راه های روستایی و 35 درصد بابت آسفالت خیابان های شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر جمعیت و 15 درصد بابت بهسازی روستاها و اجرای طرح های هادی روستایی انجام می پذیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=41082
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه