میهن صنعت :

وزارت نیرو ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر می کند

میهن صنعت : بر اساس قانون برنامه بودجه سال جاری کشور وزارت نیرو برای افزایش توان تولید برق با ۲۵ هزار مگاوات در سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ارزی و ریالی منتشر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بر اساس قانون بودجه کل کشور که به رئیس جمهوری ابلاغ شده ،به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود، از طریق شرکت ذی‌ربط و با تضمین شرکت جهت افزایش توان تولید برق با 25000 مگاوات در سقف 30‌هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ارزی و ریالی منتشر نماید.

*فروش 12 هزار میلیارد ریال اموال و اوراق جهت کنترل و بهره‌برداری هرچه سریعتر از آبهای مرزی

بنابراین گزارش،وزارت نیرو مکلف است 12 هزار میلیارد ریال جهت کنترل و بهره‌برداری هرچه سریعتر از آبهای مرزی از طریق فروش اموال و سهم‌الشرکه و یا اوراق مشارکت با تضمین دولت اقدام نماید و به حساب خاصی نزد خزانه‌داری‌کل کشور واریز نماید.

این گزارش می افزاید:به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن به‌منظور اجرای طرحهای انتفاعی خود منتشر و وجوه أخذ شده را به ردیف درآمد عمومی خزانه‌داری کل واریز نماید.

بنابراین گزارش، منابع واریزی صرف طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام این قانون می‌شود.

واگذاری این اوراق به بخش دولتی اعم از شرکتها، بانکها و سایر دستگاه‌ها در بازار پول و قبل از سررسید ممنوع است.

اوراق مشارکت فروش‌نرفته هر طرح، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین‌کنندگان تجهیزات همان طرح در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید ذی‌حساب و رئیس دستگاه اجرایی ذی‌ربط است.

اوراق واگذارشده قابل بازخرید قبل از سررسید توسط بانک عامل نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20161
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه