رهبر معظم انقلاب:

وزیر صنعت شخص اجرایی و پیگیری است

رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، پس از شنیدن دغدغه های ناشران درباره موضوع کاغذ، با اشاره به اینکه وزیر صنعت شخص اجرایی و پیگیری است، تاکید کردند وزرای ارشاد و صنعت در جلسه مشترک مشکل کاغذ را حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روز گذشته روایت کاملی از حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب از سوی سایت دفتر حفظ و نشر آثار ایشان (khamenei.ir ) منتشر شد که در بخشی از آن ناگفته هایی از دستور رهبری برای حل مشکل کاغذ ناشران برای نخستین بار منتشر شد.

این در حالی است که پیش از این و درست دقایقی پس از پایان حضور رهبرانقلاب در نمایشگاه کتاب و اطلاع از دستور رهبری برای حل مشکل کاغذ، این موضوع در جلسه مشترک وزرای صنعت و ارشاد ، که در بدو ورود رحمانی، وزیر صنعت و معدن و تجارت برای بازدید از نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) تشکیل شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخشی از این گزارش خواندنی ، که در چند قسمت به بیان جزییات حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب پرداخته ،آمده است، میثم نیلی ، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی ، پس از ورود رهبر انقلاب به غرفه این تشکل ضمن تشکر از حضور ایشان، خبرهای خوبی از افزایش قابل توجه تیراژ کتاب ها داد اما مسئله کاغذ را بزرگترین مشکل ناشران دانست و گفت متأسفانه در کاغذ خودکفا نیستیم و بعد گفت راه‌های خودکفایی جلوی روی‌مان باز است. بحث به اینجا که رسید آقا گفتند «وزیر صنعت شخص اجرایی و پیگیری است.» بعد رو به وزیر فرهنگ کردند و گفتند «جلسه بگذارید و این مسأله را حل کنید. باید مسأله‌ کاغذ را حل کنید، اینطوری نمی شود.»

اما موضوع دستور رهبری به وزرای صنعت و ارشاد به همین جا ختم نشد و در جلسه مشترک با حضور نمایندگانی از صنف نشر و مسئولان مرتبط در 2 وزارتخانه، موضوع در همان جلسه ای که پس از حضور رهبری در نمایشگاه کتاب تشکیل شده بود، بررسی و تصمیمات مهمی نظیر برخورد با محتکران، تامین ارز مورد نیاز برای واردات و نظارت بیشتر بر چرخه توزیع و مصرف گرفته شد.

علاوه بر این تصمیمات که به شکل موقت برخی از مشکلات چرخه تامین و توزیع کاغذ را حل می کرد ،پیگیری های وزارت صنعت برای ساماندهی موضوع کاغذ به شکل دائمی نیز در دستور کار قرار گرفت تا شاید مشخص شود چرا رهبر انقلاب، رضا رحمانی، وزیر صنعت را شخصی اجرایی و پیگیر می دانند.

روز گذشته و تنها یک روز پس از بیست‌و‌دومین حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه سالانه‌ کتاب تهران ،به منظور تحقق خودکفایی در تولید کاغذ در داخل کشور ،عملیات اجرایی ساخت کارخانه تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم) با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی الیگودرز استان لرستان آغاز شد.

در فاز نخست این طرح سالانه 8 تا 10 هزار تن کاغذ تولید و بیش از 70 شغل مستقیم و 200 شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.
میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی در این طرح به ترتیب 5.3 میلیون یورو و 170 میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن،امکان 8 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور فراهم می شود.

اما مهم تر از این صرفه جویی ارزی ،تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم)مزایایی همچون قابلیت بازیافت، عمر طولانی، مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی، انعطاف پذیری و چاپ پذیری مطلوب دارد و باعث حفظ و حراست از محیط زیست هم می شود.

 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175701
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه