میهن صنعت :

وضعیت بازار خودرو به زودی بهبود می یابد

میهن صنعت : یکی از فعالان بازار خودرو در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو اظهار داشت : با توجه به اینکه قیمت خودرو متاثر از نرخ ارز است با افزایش نرخ ارز قیمت خودرو افزایش و با کاهش آن قیمت خودرو کاهش می یابد و این امر هم در خصوص خودروهای داخلی و هم خودروهای و

 به گزارش میهن صنعت، یکی از فعالان بازار خودرو در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو اظهار داشت : با توجه به اینکه قیمت خودرو متاثر از نرخ ارز است با افزایش نرخ ارز قیمت خودرو افزایش و با کاهش آن قیمت خودرو کاهش می یابد و این امر هم در خصوص خودروهای داخلی و هم خودروهای وارداتی صادق است .

نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : همچنین قیمت خودرو از پارامتر دیگری به نام بازار عرضه و تقاضا متاثر است بنابراین در خصوص قیمت خودروهایی که میزان تولید و عرضه آنها با میزان تقاضای بازار هماهنگ است مانند خودروی پراید و پژو 405 شاهد کاهش قیمت بیشتری هستیم  و در خصوص خودروهایی که تولید آنها کاهش یافته و یا متوقف شده است مانند 206 این کاهش قیمت در حدود 5 درصد است .

وی با اشاره به اینکه خودروهای با ظرفیت 2000 سی سی در طبقه بندی ها جزء خودروهای سبک تلقی می شوند گفت : لغو ممنوعیت واردات خودروهای سبک نیز قطعا تا حدودی در کاهش قیمت خودرو هم در خودروهای داخلی و هم در خودروهای وارداتی تاثیر خواهد داشت .

وی همچنین در خصوص تخلفات صورت گرفته توسط واردکنندگان خودرو ابراز داشت : با افزایش ناگهانی نرخ ارز و افزایش قیمت خودروهای وارداتی بازار این خودرو ها با کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان روبرو شد و این امر به خودی خود در افزایش قیمت ها توسط واردکنندگان موثر بوده است و این افزایش قیمت در مواردی به دو برابر هم رسیده است . با تغییر شرایط بازار ارز و افزایش تقاضا برای خودرو های وارداتی قیمت این خودروها نیز کاهش خواهد یافت .

نیکخواه با ابراز امیدواری از بهبود بازار خودرو در ماههای آینده عنوان کرد : با توجه به ثبات نسبی که در بازار ارز ایجاد شده است و با روند روبه رشدی که صنعت خودرو در پیش گرفته است ، می توان نسبت به شرایط این صنعت در آینده نزدیک خوش بین بود . قیمت خودروها در بازار با قیمت مصوبه شرکتها متفاوت است که این مسئله نیز به مرور حل خواهد شد. البته در شرایط کنونی نرخ ارز همچنان تاثیر زیادی بر صنعت خواهد داشت و با کاهش نرخ ارز تولیدات و کیفیت خودروها افزایش خواهند داشت و این امر باعث کاهش بیشتر قیمت خودرو خواهد شد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6508
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه