میهن صنعت :

وضعیت نامطلوب بودجه سال آینده در بخش تولید و صنعت خودرو کشور

میهن صنعت : سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه دولت جدید از آغاز فعالیت تاکنون اقدام قابل توجهی را در حوزه صنعت خودرو کشور انجام نداده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه دولت جدید از آغاز فعالیت تاکنون اقدام قابل توجهی را در حوزه صنعت خودرو کشور انجام نداده است.

روح الله عباسپور برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو مهم ترین اقدام قابل تامل در حوزه صنعت خودرو ذکرکرد و افزود : برگزاری همایش صنعت خودرو و حضور 156 شرکت خودروساز از 20 کشور دنیا حرکت مثبتی در حوزه صنعت خودرو بود که به همت والای دو خودروسازان بزرگ  ایران خودرو و سایپا صورت گرفت.

وی با اشاره به نقش موثر وزارت صنعت و معدن در برگزاری همایش صنعت خودرو گفت : جز برگزاری همایشی به منظور همکاری با شرکتهای خارجی متاسفانه گشایش خاصی در حوزه صنعت خودرو و حمایت از تولید صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد : بر اساس پیش بینی که در برنامه بودجه صورت گرفته دولت باید تسهیلاتی را از صندوق توسعه ملی به بانک های عامل برای حمایت از بخش صنعت و شرکتهای خودروساز پرداخت می کرد که تاکنون این مساله نیز محقق نشده است.

وی همچنین به برنامه افزایش تولید در شرکت خودروساز اشاره کرد و افزود : خوشبختانه شرکت ایران خودرو برنامه ای را در راستای افزایش تولید دنبال می کند که قابل تقدیر است همچنین به منظور کیفی سازی تولیدات تلاش هایی ار در جهت جذب نیروی متخصص دانشگاهی و نخبگان برای کمک به ارتقاء تولیدات و کیفی سازی در تولیدات دارد .

وی در ادامه به برنامه بودجه سال 93 و سهم صنعت در بودجه سال آینده پرداخت و گفت : وضعیت بودجه صنعت و تولید در سال آینده نسبت به سایر حوزه ها از وضعیت مطلوبی  برخوردار نیست علاوه بر این دولت در بودجه سال 93 عمده کسری منابع مالی بودجه را بر مبنای مالیات و افزایش مالیات از بخش های تولیدی و صنعتی قرار داده است که قطعا این سیاست و برنامه دولت نه تنها کمکی به  حوزه صنعت و تولید کشور نیست بلکه آسیب جدی را به حوزه صنعت و تولید کشورخواهد زد.

نماینده بویین زهرا وآوج در خانه ملت در گفتگو با خبر خودرو، با اشاره رشد 70 درصدی مالیات ها در بودجه سال 93 گفت : در بودجه سال آینده یک سوم تامین منابع مالی بودجه از طریق مالیات خواهد بود به طوری که در بودجه سال آینده حدود 67 هزارمیلیارد تومان از منابع تامین مالی بودجه از طریق مالیات در نظر گرفته شده است که این اقدام قطعا به نفع تولید کننده نخواهد بود.

عباسپور تاکید کرد : علی رغم اینکه یکی از مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان تامین منابع مالی است به طوری که امروز حدود 60 تا 70 درصد مشکل بنگاههای تولیدی تامین منابع مالی است اختصاص یک سوم منابع درآمدی بودجه 93 به دریافت مالیات ها ، مسلما مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان و صنعتگران و خودروسازان ایجاد خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35803
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه