میهن صنعت :

وضع کنونی صنعت خودرو ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی است

میهن صنعت : دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نبودن سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی سبب افت 51 درصدی تولید خودرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید محمد بیاتیان با بیان این مطلب افزود: نوسانات نرخ ارز، کاهش واردات و کمبود مواد اولیه موجب از بین رفتن سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و نهایتاً منجر به کاهش تولید شده است.

وی تصریح کرد: بی توجهی دولت به صنعت خودروسازی، اتخاذ تصمیمات نادرست و مدیریت غیرکارشناسی این صنعت به مرور زمان باعث ایجاد رکود در بازار خودرو شده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به موجب دستورات رئیس جمهور مبنی بر عدم اعطای وام و تسهیلات بانکی به خودروسازان و همچنین به دلیل ندادن وام 2 هزار میلیاردی به شرکت های سازنده، صنعت خودروسازی کشور که دومین صنعت اشتغال زا پس از نفت و پتروشیمی محسوب می شود و در معرض حمله مستقیم دشمن قرار دارد، دچار رکود و در نهایت کاهش تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه باید به خودروسازان قدرت تصمیم گیری بدهیم بیان کرد: وضعیت کنونی صنعت خودروسازی متأثر از تصمیمات غیرکارشناسی و وجود مدیران سیاسی در این صنعت است.

وی با بیان اینکه افت تولید و افزایش خودروهای چینی در کشور که موجب کاهش تمایل مردم به استفاده از محصولات داخلی شده، گفت: این ضرورت وجود دارد که دولت در راستای خصوصی سازی صنعت خودرو و ایجاد بازار رقابتی و عرضه محصولات با کیفیت در این بازار، صنعت خودروسازی را یاری نمایند.

وی در پاسخ به این سؤال که حذف تعرفه واردات تا چه میزان در ایجاد بازار رقابتی تأثیر دارد، بیان کرد: جهت حذف تعرفه واردات ابتدا باید توان رقابتی صنعت خودروسازی کشور افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت یارانه ای به صنعت اختصاص نمی دهد، افزود: قیمت تمام شده خودرو به علاوه درصدی سود منطقی قیمت نهایی محصولات را مشخص میکند.

وی تأکید کرد: هم اکنون بیش از 3 میلیون نفر در صنعت خودروسازی اشتغال دارند. چنانچه حفظ این آمار برای دولت و قوه مجریه مورد اهمیت باشد باید به صنعت خودرو کمک شود.

بیاتیان در پایان با بیان اینکه صنعت خودرو نیازمند سرمایه گذاری است، متذکر شد: جهت رشد و توسعه صنعت خودرو این ضرورت وجود دارد که محصولات متنوع با در نظر گرفتن سلیقه های گوناگون و سطوح مختلف تولید و با سودی منطقی در بازار مناسب عرضه شود.

منبع:پرشین خودرو

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18786
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه