میهن صنعت:

وقتی ترمز ضعیف می‏شود‌…

میهن صنعت: با عیب‌یابی سیستم ترمز خودرو به زبان ساده با شما همراه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از عصر خودرو در این مطلب شما را با علل به وجود آمدن مشکلاتی چون وجود هوا در مدارات، کم‌شدن روغن ترمز، گرم‌شدن بیش از حد مجموعه و.‌.‌. آشنا می‏کنیم.
ترمزها خیلی حساس هستند و گاهی گیر می‏کنند:
  روی کاسه ترمز خط عمقی افتاده است. کاسه ترمز نیاز به سنگ زدن با تراشکاری دارد. اگر عمق خط به حدی بود که احتمال ترک خوردن وجود داشت و با تراشکاری نیز ضخامت کاسه خیلی کم می‌شد، آن را تعویض کنید.
  کفشک‌های ترمز میزان نیستند. با توجه به اندازه استاندارد، آنها را میزان کنید.
  لنت ترمزهای استفاده شده، برای خودروی شما مناسب نیستند. لنت‌های مناسب را جایگزین کنید.
  لنت‌های ترمز چرب شده‌اند. خرابی کاسه نمد‌ها می‌تواند از  علل بروز این مشکل باشند. کاسه نمدهای معیوب و همچنین لنت‌های چرب را تعویض کنید. همچنین از روغنکاری و گریس‌کاری بیش از حد مجموعه، خودداری کنید.
  طبق ترمز شل است. آن را محکم کرده و ترمزها را تنظیم کنید.

در مدارات سیستم ترمز، هوا وجود دارد:
  گرفتگی سوراخ هواکش مهم‌ترین دلیل است. سوراخ را باز کنید.
  اتصالات لوله‌ها فرسوده و معیوب هستند. اتصالات نو را جایگزین کنید.
  اتصالات شل شده‌اند. آنها را محکم کنید.
  از قسمت سوپاپ در سیلندر اصلی نشتی مشاهده می‌شود. تعمیر یا تعویض کنید.

ترمز آزاد نمی‏شود:
  سوپاپ یکطرفه خراب است. ابتدا آن را آزاد کنید، اگر خرابی پا بر جا بود، قطعه معیوب را تعویض کنید.
  اهرم بندی پدال ترمز گیر کرده است. آن را آزاد کنید.
  کاسه نمد پلانجر هیدرولیکی خراب شده و چسبندگی دارد. تنها راه چاره تعویض آن است. پلانجر همان پمپ پیستونی رفت و برگشتی است.
  مجرای جبران‌کننده گرفتگی دارد. مجرا را تمیز کنید تا گرفتگی از بین برود.
  فنر برگردان شکسته است. تعویض کنید.
  چسبندگی پیستون از دیگر دلایل گیر کردن ترمزهاست. با روغنکاری مجموعه  و در صورت نیاز تعویض قطعات معیوب، مشکل برطرف می‌شود.
  سوپاپ خلأ را در صورت چسبیدگی، آزاد کنید.

  دمای ترمزها بالا می‏رود:
  لقی بین پدال ترمز و پمپ اصلی کمتر از میزان مجاز است. پدال را تنظیم کنید.
  سوراخ برگشت روغن ترمز مسدود شده است. پمپ اصلی را تمیز کرده و مجرای برگشت روغن را باز کنید.
  روغن پمپ اصلی تمام شده است. سیستم ترمز را شست‌وشو دهید، لاستیک پمپ اصلی را تعویض کنید.
  فنرهای برگشت پدال قدرت خود را از دست داده‌اند و نیاز به تعویض دارند.

سیستم ترمز صدا می‏دهد:
  لنت‌ها بیش از حد ساییده شده‌اند و نیاز به تعویض دارند.
  پرچ لنت‌ها محکم نیستند. در صورت لزوم تعویض کنید.
  کفشک‌های ترمز پیچیده شده‌اند. قابل تعمیر نیستند و باید نوسازی شوند.
  قطعات محکم بسته نشده‌اند. پیچ‌ها را تا اندازه لازم سفت کنید.
  کاسه ترمز ساییده شده و خوردگی دارد. به تراشکار ارجاع دهید.

روغن ترمز کم می‏شود:
  سیلندر خراب شده و نشتی دارد. نشتی را برطرف کرده و پین پیستون را نیز به طور صحیح نصب کنید.
  لوله‌ها نشتی دارند و با تعویض این مشکل حل می‌شود.
  اتصالات شل یا معیوب هستند. ابتدا اتصالات معیوب را تعویض، سپس آنها را به طور مناسب روی محل مورد نظر سفت کنید.
  کاسه نمد‌های قسمت هیدرولیکی، فرسوده یا معیوب هستند. ابتدا تعویض  و سپس مدارات ترمز را هواگیری کنید.

پدال ترمز به کف اتاق می‌چسبد:
  سوپاپ جبران‌کننده را در صورت معیوب بودن تعویض کنید.
  اگر با تعویض سوپاپ مشکل حل نشد، کاسه نمد پلانجر را مورد بررسی قرار داده. ممکن است نشتی این قسمت باعث پایین رفتن پدال تا کف اتاق شده باشد. کاسه نمد خراب را تعویض کنید.

کورس پدال بیش از حد زیاد است:
  سطح روغن ترمز درون مخزن کم است. به مقدار آن اضاف کنید.
  در مدارات سیستم ترمز هوا وجود دارد. هواگیری کنید.
  پدال ترمز تنظیم نیست. خلاصی را تنظیم کنید.
  لنت‌ها ساییدگی غیر مجاز دارند. لنت‌های نو را جایگزین کنید.
  کفشک‌ها را بررسی کنید. در صورت مشاهده ساییدگی زیاد، تعویض کنید.

 برای فشردن پدال به نیروی زیادی احتیاج است:
  دیافراگم بوستر خراب است. تعویض کنید.
  لاستیک فرسوده شده یا معیوب، پیستون را تعویض کنید.
  مسیر و اتصال خلئی را در صورت مسدود بودن، باز کنید.
  اگر شیلنگ خلأ پاره بود، تعویض کنید.
  شیر یکطرفه خلأ  را در بررسی کنید. اگر خراب بود، عمرش به سر آمده.

ترمز دستی عملکرد ضعیفی دارد:
  کورس اهرم ترمز دستی زیاد است. تنظیم کنید.
  کابل اولیه نیاز به تنظیم مجدد و یا تعویض دارد.
  لنت‌های عقب ساییدگی بیش از حد دارند. تعویض کنید

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=57502
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه