میهن صنعت :

وقتی که خارجی ها بازار لوازم یدکی را دردست دارند

میهن صنعت :‌این روزها ورود لوازم یدکی خارجی مشابه تولید داخل، بازار ایران را به‌دست خارجی‌ها سپرده است به‌طوری که ورود قطعات مشابه از کشورهای هند، چین و ترکیه مانع از توسعه این صنعت شده است در حالی‌که ساخت لوازم یدکی خودرو در داخل با کیفیت کامل انجام می‌ش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از صمت ، درحال‌حاضر به دلیل رکود حاکم بر بازار این صنعت، تعداد زیادی از نیروهای انسانی فعال در کارخانه‌ها تعدیل شده‌اند این در حالی است که 50درصد قطعات خودروهای بالای 20سال ساخت، از تولیدات ایرانی و با کیفیت مناسب تامین می‌شود.

درحال‌حاضر حجم کالای وارداتی در بخش لوازم یدکی با مقدار تولید در کشور یکسان است به‌طوری‌که بازار لوازم یدکی ایران نیازمند واردات تنها 10درصد قطعات مصرفی است اما لوازم مشابه 30 تا 40درصد لوازم یدکی ساخت داخل وارد کشور می‌شود.

بی‌کیفیتی قطعات چینی که در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اصلی این صنعت تبدیل شده با اقدام اخیر چینی‌ها برای نپذیرفتن سفارش تولید قطعات بی‌کیفیت به زودی به پایان می‌رسد به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود تا 2 سال آینده قطعات بی‌کیفیت از سطح بازار ایران جمع‌آوری شود.

در همین راستا اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات بیش از 5 ماه است که با توزیع‌کنندگان لوازم یدکی خودرو در تقابل است که در صورت موافقت دولت، اتحادیه لوازم یدکی آمادگی لازم را برای مقابله و کاهش زمان برخورد با توزیع‌کنندگان لوازم یدکی بی‌کیفیت و جمع‌آوری آن از سطح بازار دارد.


سیدمهدی کاظمی – نایب‌رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85631
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه