«میهن صنعت» گزارش می دهد:

ولوو خواستار معافیت از تعرفه های گمرکی آمریکا شد

آتش جنگ تجاری آمریکا و چین با اعلام تعرفه های جدید بر 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی شعله ور تر شد و جرقه این جنگ با قانون افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات آمریکا از چین زده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آتش جنگ تجاری آمریکا و چین با اعلام تعرفه های جدید بر 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی شعله ور تر شد و جرقه این جنگ با قانون افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات آمریکا از چین زده شد.

بسیاری از شرکت های خودروسازی تحت تاثیر این اقدام ترامپ قرار دارند و بارها به دولت آمریکا هشدار دادند.

شرکت سوئدی ولوو که خودروهای خود را در چین تولید می کند، در تلاش برای فرار از این تعرفه های گمرکی است و تمام تلاش خود را به کارگرفته تا از قانون افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات آمریکا از چین معاف شود.

ولوو پیش از این با ارسال نامه ای به دولت آمریکا هشدار داده بود که این اقدام منجر به تضعیف اقتصاد جهان می شود و هم اکنون از واشنگتن درخواست کرده تا از این قانون معاف شود و کراس اوور XC۶۰  را روانه بازار آمریکا کند.

ولوو XC۶۰  که عنوان بهترین خودرو جهان در سال 2018 را یدک می کشد، حدود یک سوم از فروش این شرکت را به خود اختصاص می دهد و به سبب استقبال بی نظیر مردم جهان و البته آمریکا، خط تولید آن در چین راه اندازی شد.

دولت ترامپ تاکنون خبری در این خصوص منتشر نکرده اما به نظر نمی رسد که که واشنگتن از موضع خود کوتاه بیاید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=161434
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه