«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ولوو XC40، امن ترین خودروی الکتریکی جاده!

شرکت ولوو برای نخستین بار در فوریه سال 2018 اعلام کرد که نسل حال حاضر موتورهای احتراقی، آخرین نسخه خواهند بود و به تدریج به سمت تولید خودروهای الکتریکی حرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت ولوو برای نخستین بار در فوریه سال 2018 اعلام کرد که نسل حال حاضر موتورهای احتراقی، آخرین نسخه خواهند بود و به تدریج به سمت تولید خودروهای الکتریکی حرکت خواهیم کرد. این برند سوئدی در نهایت مدل XC40 را به عنوان نخستین محصول الکتریکی خود معرفی کرد.

ولوو مدعی شده که این خودرو جمع و جور به لطف تقویت ساختار جلویی بعد از خارج کردن موتور احتراقی، یکی از امن ترین خودروهای این بازار تلقی می شود.

با توجه به این که مرکز ثقل خودرو پایین تر آورده شده، باتری به منظور جلوگیری از واژگونی در کف خودرو نصب شده است.

علاوه براین، پک باتری برای ایمنی بیشتر درون یک قفس ایمنی با قاب آلومینیوم  اکسترود شده در مرکز خودرو قرار گرفته است. ساختار عقب این محصول سوئدی نیز اصلاح شده و قرار است که پیشرانه الکتریکی برای توزیع بهتر نیروهای برخوردی در هنگام تصادف در این قسمت و در ساختار بدنه قرار بگیرد که در نتیجه صدمات وارده به سرنشینان کابین کاهش پیدا می کند.

ولوو XC40 موجود در بازار مجهز به مجموعه قابل توجهی از فناوری های ایمنی است اما نسخه الکتریکی آن با امکانات پیشرفته تر نظیر سیستم کمک راننده پیشرفته، سنسورهای اولتراسونیک و دوربین های زیادی عرضه خواهد شد.

شرکت جیلی، صاحب ولوو اعلام کرده که جزییات بیشتری از این خودرو طی هفته های آینده و پیش از رونمایی رسمی در 16 اکتبر، منتشر خواهد شد .

پیش بینی می شود که این مدل از پیشرانه T5 Twin با قدرت 258 اسب بخار و رنج مسافتی 46 کیلومتر در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186187
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه