میهن صنعت :

ویراژ خودروهای چینی در بازار آشفته

میهن صنعت : وضعیت آشفته بازار خودرو که به نظر می‎رسد با افزایش تیراژ و تامین نقدینگی خودروسازان و فشارهای افکار عمومی رو به ثبات می‎رود، دست برخی واردکنندگان را هم رو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، وضعیت آشفته بازار خودرو که به نظر می‎رسد با افزایش تیراژ و تامین نقدینگی خودروسازان و فشارهای افکار عمومی رو به ثبات می‎رود، دست برخی واردکنندگان را هم رو کرد.

 در حالی که خودروهای چینی معروفترین وارد کننده خودرو با شرایط خاص و به صورت قسطی فروش می‎رفت، در این آشفته بازار به یکباره قیمت‎های این واردکننده به دو برابر افزایش یافت و عرضه آن هم محدود شد.


اگر طی این دو سه روز از جلوی نمایندگی‎های فروش این خودروی چینی عبور کرده باشید، با حجم انبوهی از خودرو مواجه می‎شوید که به یکباره وارد بازار شده‎اند و این در حالی است که تا همین چند روز قبل و در شرایط حساس بازار در بسیاری از همین نمایندگی‎ها تنها یک خودرو برای نمایش وجود داشت تا کسی تصور نکند مغازه‎های به این بزرگی بنگاه معاملات املاک است!

در گزارشی هم که صداوسیما چندی قبل از برخی پارکینگ‎های عمومی سطح شهر پخش کرد نشان داده شد که تعداد زیادی از خودروهای چینی در پارکینگ‎ها انبار شده‎اند تا در روز موعد روانه بازار شوند و به نظر می‎رسد روز موعد، همین روزهاست که خودروی ۳۱ میلیونی این شرکت که به سختی فروش می رفت، امروز در دو قسط ۳۱ میلیونی فروش می‌‎رود.

لذا به نظر می‎رسد همانطوری که جلسات مختلف برای خودروسازان داخلی برگزار می‎شود و از گرانی محصولاتشان انتقاد می‎شود، باید این وارد کنندگان نیز بازخواست شوند تا مشخص شود در این پول به جیب‎زدن‎های هنگفت چرا در موقع لزوم نه تنها به کمک بازار نیامدند بلکه بر آتش آن افزودند؟

افکارنیوز در ادامه نوشت: نکته جالب هم اینجاست واردکنندگان این خودرو در انتقادات اخیر مردم و رسانه‎ها و رییس جمهور و تصمیم خودروسازان به کاهش اندک قیمت‎هایشان تکانی هم به خود نداده‎اند و همچنان بر سر قیمت‎های خود هستند.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13818
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه