در هفت ماه نخست سالجاری؛

١٣ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه سوم پارس جنوبی تولید شد

پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در هفت ماه امسال ١٣ میلیون و ٧٨٤ هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد شفیع موذنی، سرپرست مدیریت پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، اظهار کرد: این شرکت با تولید بیش از ١٣ میلیون بشکه میعانات گازی توانسته است نقش مهمی در زمینه صادرات این محصول داشته باشد.
 
سرپرست مدیریت پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با تعمیر توربو اکسپندرهای این پالایشگاه، در بازه زمانی یادشده، ٣٩١ هزار و ٦٠٠ تن اتان نیز تولید شده است.
 
وی یادآور شد: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی همواره برنامه‌ریزی در جهت افزایش برداشت از مخزن مشترک را در دستور کار قرار داده است.
 
موذنی ادامه داد: در هفت ماه امسال، ٩ میلیارد و ٤٥٠ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه سوم فرآورش شده است.
 
وی گفت: در این بازه زمانی، ٤٨ هزار و ٨٧٠ تن گوگرد دانه بندی شده و ٤٤٨ هزار تن ال پی جی (گاز مایع) در پالایشگاه سوم تولید شده است.
 
به گفته سرپرست مدیریت پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، با ورود موج سرما در نیمه‌ سردسیر کشور، مصرف گاز در کشور افزایش خواهد یافت.
 
وی تاکید کرد: این پالایشگاه با انجام تعمیرات اساسی در بازه زمانی برنامه ریزی شده در شهریورماه امسال و رفع نواقص، تعویض خطوط بخار ریبویلرهای آمین ٤ ردیف گازی و ٢ واحد تولید اتان، انجام بازدیدهای دوره ای ادوات دوار، برقی و ابزار دقیقی، تعویض بخشی از غربال‌های موکولی، آمادگی کامل برای تولید حداکثری گاز را در فصل سرد سال دارد.
 
وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌ انجام شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی امسال در پالایشگاه سوم عنوان کرد: انجام تعمیرات بر روی توربواکسپندرهای واحد تولید اتان این پالایشگاه برای نخستین بار از سوی متخصصان پالایشگاه سوم انجام شد که این عملیات از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
موذنی ادامه داد: مجموعه اقدامات انجام شده در این راستا که شامل باز کردن دستگاه، رفع نواقص روتور، روزآمد کردن سیستم یاتاقان های مغناطیسی و … بوده، سبب افزایش ١٠٠ تنی تولید اتان پالایشگاه در روز شده است.
 
سرپرست مدیریت پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: تحقق این فعالیت ها افزون بر افزایش درآمدزایی این مجتمع، سبب افزایش رضایت مندی مشتریان نیز شده است.

منبع: میزان

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=94112
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه