میهن صنعت :

پارس تندر، مگان و نيوپيکاپ صادر مي شود

میهن صنعت : شرکت پارس خودرو در سال جاري با افزايش صادرات خود و دستيابي به رشد 550 درصدي، توانسته است جهش بزرگي در صادرات محصولات و دست يابي به بازارهاي خارجي داشته باشد.

به گزارش میهن صنعت عليرضا بازوندي مدير صادرات پارس خودرو، با بيان اينکه تمامي محصولات اين شرکت قابليت صادرات به بازارهاي بين المللي را دارد، گفت: در اين شرکت محصولاتي چون نيوپيکاپ، نيسان تيانا، مگان، تندر90، پارس تندر و همچنين محصولات صادراتي گروه خودروسازي سايپا توليد مي شود و پارس خودرو تمرکز صادراتي خود را روي سه محصول پارس تندر، مگان و نيو پيکاپ گذاشته است.
وي افزود: صادرات محصولات در سال جاري نسبت به سال گذشته رشد زيادي داشته و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال با افزايش تعداد محصولات صادراتي به رشد بالاتري دست خواهيم يافت.
مدير صادرات پارس خودرو بيش از نيمي از محصولات صادراتي گروه خودرو سازي سايپا را حاصل تلاش کارکنان اين شرکت دانست و اظهار داشت: خوشبختانه امسال نيز گروه خودروسازي سايپا براي ششمين بار به عنوان صادر کننده نمونه و ممتاز کشوري معرفي شد که حداقل نيمي از محصولات صادرات شده در پارس خودرو توليد شده است.
وي اضافه کرد: در برنامه هاي آينده صادرات پارس خودرو براي دست يابي به حاشيه سود بيشتر و کاهش قيمت تمام شده محصول، حرکت به سمت توليد به صورت SKD2 در کشورهاي هدف مدنظر است که با انجام اين کار در واقع يک خط توليد با سرمايه گذاري بسيار محدود که نياز به خط توليد پيشرفته و نيروي انساني متخصص ندارد ايجاد مي شود و اين کار قطعا تأثير بسيار زيادي در فروش محصول و قيمت تمام شده دارد.
بازوندي، ايران را با داشتن همسايه هاي زياد در اطراف خود يکي از معدود کشور هاي پر پتانسيل دنيا براي صادرات محصولات دانست و تصريح کرد: هيچ يک از همسايه هاي اطراف ايران کشورهاي مترقي و پيشرفته اي در صنعت خودروسازي نيستند و يک بازار بالقوه اي براي صادرات در اطراف ما وجود دارد و تقريبا تمام کشورهاي حوزه CIS(حوزه آسياي ميانه) و همچنين کشورهاي عراق و افغانستان جز بازارهاي هدف ما براي صادرات محصول محسوب مي شود. علاوه بر اين بعضي از کشورهاي آفريقايي هم در اولويت بعدي ما براي صادرات است.
مدير صادرات پارس خودرو کسب سهم بازار صادراتي را مستلزم حضور مستمر و فعال در منطقه دانست و گفت: براي اين منظور تيم متخصص و مجربي در شرکت ايجاد شده تا فعاليت هاي خود را به صورت علمي و با استفاده از تمامي متدهاي بازاريابي دنبال کند. علاوه بر اين با تدوين و اجراي برنامه هاي جذابي از جمله پاداش هاي صادراتي، خدمات پس از فروش، تامين قطعات و … براي مشتريان بيروني به دنبال ترغيب بيشتر مشتريان براي خريد محصولاتمان هستيم.
وي اظهار اميدواري کرد با توجه به رويکرد مديرعامل گروه خودروسازي سايپا مبني بر قرار گرفتن صادرات به عنوان يکي از سه رکن اساسي فعاليت هاي گروه و نگاه ويژه مديرعامل شرکت پارس خودرو براي گسترش فعاليت هاي صادراتي، اين شرکت بتواند در اين برهه از زمان که صادرات گره گشاي مشکلات اقتصادي درون کشور است، حداکثر استفاده در جهت ارز آوري به کشور را داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6070
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه