میهن صنعت :

پارس خودرو پیشتاز خودروسازان در ایجاد فضای سبز در کشور

میهن صنعت : به مناسبت فرارسیدن روز درختکاری طی مراسمی با حضور مدیر عامل، قائم مقام ارشد، معاونان، جمعی از مدیران و کارکنان شرکت پارس خودرو تعدادی اصله نهال در این شرکت غرس شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، به مناسبت فرارسیدن روز درختکاری طی مراسمی با حضور مدیر عامل، قائم مقام ارشد، معاونان، جمعی از مدیران و کارکنان شرکت پارس خودرو تعدادی اصله نهال در این شرکت غرس شد.

به گزارش روابط عمومی پارس خودرو، در این مراسم مهندس صمدی مدیر عامل شرکت، با اشاره به پیشتاز بودن پارس خودرو در تولید و عرضه محصولات سبز و با کیفیت گفت: پارس خودرو طی سال های متمادی توانسته همواره محصولات با کیفیت و سازگار با محیط زیست را تولید کند و همین امر باعث شده تا این شرکت در موضوعات زیست محیطی نیز خودروهایی با برند برتر در کشور تولید و به مشتریان خود عرضه کند.

وی افزود: یکی از کارهایی که در موضوعات زیست محیطی می تواند نقش مهم و به سزایی داشته باشد درختکاری و ایجاد فضای سبز است چرا که با کاشت درخت و ایجاد فضای سبز می توانیم هوای پاک و بهتری داشته باشیم و این موضوع یکی از عرصه هایی است که کارکنان شرکت پارس خودرو می توانند همانند تولید خودرو در آن پیشتاز و پیشرو باشند.

مهندس مصدقی-قائم مقام ارشد شرکت نیز با اشاره به اینکه اهمیت به طبیعت و درختکاری از رسوم قدیم ایرانیان بوده افزود: از اولین نشانه های زندگی در جهان، ایجاد طبیعت و درخت بوده و پیشینیان ما نیز به این موضوع اهمیت زیادی داده اند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی جهان امروز مساله حفاظت از محیط زیست است که بسیار اهمیت دارد و پارس خودرو هم به عنوان جزیی از جامعه وظیفه نگهداشت محیط زیست را به عهده دارد و امیدوارم در این امر همچون سایر فعالیت هایمان بتوانیم موفق و پیشرو باشیم.

همچنین دکتر سلطانی نژاد مشاور مدیر عامل در محیط زیست شرکت پارس خودرو با اشاره به نقش مهم فضای سبز در چرخه اکولوژیک حیات کره زمین افزود: فضای سبز 20 عملکرد مهم و حیاتی همچون جذب آلاینده های تولیدی، جلوگیری از ریز گردها، جذب گازهای گلخانه ای، تلطیف درجه حرارت، حفظ آب های زیر زمینی، تولید اکسیژن و… را در کره زمین انجام می دهد و جایگاه و اهمیت فضای سبز در کره زمین بسیار مهم و قابل ملاحظه است.

وی افزود: بر اساس الزام و استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست، کارخانه های صنعتی موظفند 10 درصد فضای موجود در کارخانه را به فضای سبز اختصاص دهند که خوشبختانه شرکت پارس خودرو در این زمینه نیز پیشرو بوده و تا کنون 22 درصد از فضای شرکت را به ایجاد فضای سبز اختصاص داده است که 2 برابر استاندارد وضع شده است و این موضوع باعث برتری شرکت پارس خودرو نسبت به سایر خودروسازان شده است.

گفتنی است توسعه و گسترش محوطه فضای سبز شرکت پارس خودرو از سال 1385 آغاز شده و پیشرفت فزآینده ای داشته است، به نحوی که متراژ فضای سبز شرکت از 19000 مترمربع به 29859 متر مربع و تعداد درختان از 693 اصله به 2650 اصله درخت افزایش یافته است.

علاوه بر این در طراحی های جدید سعی شده علاوه بر زیبا سازی محیط، استفاده از گیاهان مقاوم و سازگار به منظور افزایش تاج سبز، ارتقاء بازدهی فضای سبز در جذب آلاینده ها و بهینه سازی مصارف منابع طبیعی مد نظر قرار گیرد تا گامی هر چند ناچیز در این امور برداشته شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13664
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه