«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

پایان ماشین بازی چهارم/ از بازدید بیش ۵۰ هزار نفری نمایشگاه تا بازدید شش صبحی آقای شهردار

چهارمین نمایشگاه خودرو تهران در حالی به کار خود پایان داد که میزان بازدید از این نمایشگاه از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرد. این نمایشگاه ها حاشیه های فراوانی هم داشت، از غیبت وزیر صمت گرفته تا بازدید شش صبحی آقای شهردار!!!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چهارمین نمایشگاه خودرو تهران که پس از سه سال وقفه، شروعی پر قدرت داشت، ‌پس از چهار روز پر هیاهو و البته پرحاشیه، به کار خود پایان داد.

مارتن خودرویی ماشین بازها در ایستگاه چهارم توقف داشت و طی این چهار روز بیش از ۵۰ هزار نفر از این رویداد بزرگ خودرویی کشور بازدید کردند. این نمایشگاه گرچه حاشیه های زیادی برای اصحاب رسانه داشت، اما برای صنعت خودرو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

مهمترین غایب چهارمین نمایشگاه خودرو تهران وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که با انتقاد شدید اصحاب رسانه و همچنین مدیرعامل شهر آفتاب همراه شد. تقدسی نژاد؛ مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در همین رابطه گفته بود که : جای تعجب است که وزیر صمت به نمایشگاه خودرو نیامد.

از جمله حاشیه های دیگر چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، حضور جلال رشیدی کوچی؛ نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی بود. وی که طی ماه های گذشته انتقادهای بسیار تندی نسبت به صنعت خودرو و خودروسازان داخلی داشته، با حضور در این نمایشگاه مصاحبه های تند دیگری علیه خودروسازان داشت.

رشیدی کوچی طی گفتگو با خبرنگاران عنوان کرده بود که عدم توانایی خودروسازان داخلی در تولید محصول جدید و با کیفت ربطی به تحریم ندارد. وی گفت : خودروسازان داخلی در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توانند ۸۰۰ تا یک میلیون دستگاه خودرو تولید کنند، ولی نیاز بازار ما یک و نیم میلیون است. من یک خبری شنیدم که نه تایید و نه رد می‌کنم؛ شنیدم که برای خودروسازان داخلی یک انحصار خاص قائل شدند که تا سقف دو هزار دلار یا ۱۰ هزار دلار خودرویی که وارد می‌شود، با تعرفه ۱۰ درصد در اختیار خودروساز باشد. البته آقای وزیر این را رد کرد.

حضور بی سرو صدای شهردار تهران در ساعات آغازین صبح هم از دیگر حاشیه های نمایشگاه خودرو تهران بود. یک منبع آگاه به خبرنگار «میهن صنعت» گفت که پس از پایان روز سوم نمایشگاه، در ساعت پایان شب به غرفه داران اطلاع دادند که فردا ساعت ۶ صبح علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران برای بازدید از این نمایشگاه به شهر آفتاب خواهد آمد. علت حضور او در این وقت صبح، عدم علاقه او به رویارویی با اصحاب رسانه عنوان شده بود!!! از حضور شش صبحی آقای شهردار به دور از اصحاب رسانه که بگذریم، دلیل حضور شهردار برای بازدید از این نمایشگاه نیز مشخص نیست.

همچنین حضور سید مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از عناصر اصلی و سیاسی حمایت از کارخانه های خودروسازی حاشیه های زیادی را به همراه داشت. عقیل مصطفایی؛ کارشناس صنعت خودرو در زمان بازدید میرسلیم از یکی از غرفه ها به وی گفت : سلام آقای میرسلیم، به نمایشگاه خودرو شانگهای و پکن خوش آمدید. وی با توضیح شرایط صنعت خودرو کره و دلیل پویایی صنعت خودرو کره جنوبی از سید مصطفی میرسلیم پرسید : که چرا جلوی واردات را گرفته اید؟!!

به گزارش خبرنگار «میهن صنعت»، رونمایی محصولات جدید خودروسازان گرچه باعث حضور بیش از ۵۰ هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه شد، اما تسخیر نمایشگاه خودرو توسط چشم بادامی ها انتقاداتی را به همراه داشت.

نمایشگاه خودرو تهران در حالی به پایان خود در ایستگاه چهارم رسید که با همه کم و کاستی ها شروع خوبی برای صنعت خودرو ایران بود. بدون شک نمایشگاه خودرو تهران ویترینی برای صنعت خودرو کشور است که از دوجنبه مهم قابل برسی است.

اول اینکه این رویداد بزرگ خودرویی کشور باعث خواهد شد تا عیار صنعت خودرو ایران مشخص شود. ادعاهای مدیران خودروسازی نمیان شده و تراز خوبی برای وضعیت صنعت خودرو کشور است.

بعد دیگر این ماجرا، بازخوردهای مردم نسبت به صنعت خودرو در رویارویی مستقیم با خودروسازان کشور است. گرچه نارضایتی از کیفیت صنعت خودرو کشور باعث گلایه رهبری نیز شده با این حال حضور بسیار خوب بازدیدکنندگان در این نمایشگاه به خودروسازان نشان داد که میزان استقبال مردم به همین محصولات چقدر است.

نمایشگاه خودرو تهران روز جاری (جمعه) مورخ ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در روز چهارم به کار خود پایان داد تا پرونده چهارمین نمایشگاه خودرو تهران نیز بسته شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=245018
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه