دبیر کانون انجمن‌های صنفی مراکز معاینه فنی کشور:

پایان ماه رمضان اتمام معافیت جرائم معاینه فنی خودرو است

دبیر کانون انجمن‌های صنفی مراکز معاینه فنی کشور گفت: مهلت معافیت جرائم نداشتن گواهی معاینه فنی خودرو که پیش‌تر توسط پلیس راهور کشور اعلام شده بود پس از اتمام ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدرضا جعفریان اظهار کرد: هموطنان عزبز جهت جلوگیری از اتلاف وقت و ترافیک احتمالی می‌توانند از هم اکنون به مراکز معاینه فنی مجاز در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: مالکان و رانندگان محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه www.symfa.ir نسبت به انتخاب مر کز معاینه فنی مجاز در هر یک از شهرهای کشور که در سامانه سیمفا آدرس و تلفن آنها درج شده است قبل از حضور از وضعیت اعتبار گواهی معاینه فنی خودرو خود و همچنین با تماس به مرکز مورد نظر از وضعیت شلوغی و یا  نوبت دهی برای معاینه فنی خودرو های خود اقدام کنند.

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو مازندران با بیان اینکه معاینه فنی خودرو  را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: طبق آمار پزشکی قانونی در ۱۰ ماه سال ۹۸ شاهد فوت حدود ۱۵ هزار نفر در تصادفات بودیم  و بیش از ۳۰۷ هزار نفر نیز مصدوم شدند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی مراکز معاینه فنی کشور گفت: خودروهایی که بدون معاینه فنی تردد کنند روزانه ۵۰ هزار تومان  توسط پلیس راهور و دوربین های مکانیزه ثبت تخلف جریمه خواهند شد.

جعفریان ادامه داد: براساس قانون هوای پاک مدت معافیت معاینه فنی برای خودروهای شخصی (اعم از داخلی و وارداتی) ۴ سال است از اینرو خودروهای صفر کیلومتر با پلاک شخصی به مدت ۴ سال بعد از سال ساخت آن از انجام معاینه فنی معاف هستند و خودروهای با پلاک عمومی تا یکسال از سال ساختشان معاف بوده و  بعد از اتمام این مدت، ملزم به دریافت گواهی معاینه فنی از مراکز مجاز هستند. 

وی در پایان یادآور شد: دارا بودن گواهی معاینه فنی برای فروشندگان و خریدارن محترم خودرو جهت  نقل و انتقالات خودرو  الزامی‌ست بنابراین باید قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی اقدام کنند./ایسنا

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195629
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه