«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

پایان گیربکس دستی در مزدا

مزدا از این پس بر روی 6 گیربکس دستی استفاده نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نسل جدید مزدا 6 از یک پیشرانه 2.5 لیتری توربو استفاده می‌کند که توان تولید 250 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را داراست.در کنار این پیشرانه قوی، پیشرانه استاندارد 2.5 لیتری 187 اسب بخاری با توان تولید 252 نیوتن متر گشتاور وجود دارد و اروپایی‌ها نیز می‌توانند پیشرانه 2.2 لیتری توربو دیزل به قدرت 173 اسب بخار و 420 نیوتن متر گشتاور را نیز سفارش بدهند.

جدیدترین مدل مزدا 6 از این پس با گیربکس 6 دنده اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود و دیگر خبری از گیربکس 6 سرعته دستی نخواهد بود.گیربکس 6 سرعته دستی قبلا بر روی مدل پایه با پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه میشد.در عین حال قیمت پایه این خودرو نیز نسبت به سال 2018 حدود 1800 دلار افزایش یافته و به 24 هزار دلار رسیده است اما در ازای این مبلغ بیشتر مشتریان از امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری بهره خواهند برد.

آپشنهایی که در نسل جدید مزدا وجود دارد پیش‌تر به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت که با این افزایش قیمت آنها به صورت استاندارد بر روی خودرو نصب خواهد شد. این امکانات شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار بین خطوط، سیستم کمکی بین خطوط، چراغ های خودکار، کروز کنترل هوشمند و برف پاک کن های خودکار می‌شود. از این پس تمامی تریم‌های مزدا 6 به سیستم توزیع الکترونیکی گشتاور به نام G-Vectoring Control Plus مجهز خواهند شد که یکی از وظایف آن کنترل خودرو در هنگام ترمزگیری و سر پیچ‌ها است.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174338
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه