پدر بزرگ تبلت‌ها

این روزها تلفن‌های همراه و کامپیوترهای دارای صفحه لمسی چیز جدیدی نیستند و روز به روز جای خود را در دنیای تکنولوژی بیشتر از قبل باز می‌کنند.


به گزارش ميهن صنعت به نقل از  فارس، امروز استفاده از صفحه های نمایش لمسی آنقدر معمول شده که حتی طراحان سیستم عامل به گونه ای سیستم‌های خود را می‌سازند تا به عنوان ورودی اصلی از این صفحات استفاده کند.

نمونه بارز این مسئله ویندوز 8 مایکروسافت است که اساساً برای کار با صفحات لمسی ساخته شده، تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های با صفحه لمسی هم چند سالیست که عمومیت پیدا کرده و این نمایشگرها دیگر چیز جدیدی به حساب نمی‌آیند.

اما مهندسان الکترونیک و مواد سال‌ها تلاش کرده‌اند تا بتواند به چنین تکنولوژی برسند که ارزان بوده و برای عموم قابل ارائه باشد.

در زیر یکی از اولین کامپیوترهای صفحه لمسی را می‌بینید که در دوران خود انقلابی در دنیای کامپیوتر به حساب می‌آمد و متخصصان زیادی برای ساخت آن زحمت کشیده بودند.

این کامپیوتر که «لینوس 1000» نام داشت در سال 1987 ساخته شد و 4 کیلوگرم وزن داشت،‌ لینوس از سیستم عامل «ام اس داس» استفاده می‌کرد و با قیمتی در حدود 3 هزار دلار عرضه می‌شد.

صفحه نمایش به کار رفته در این سیستم از نوع کریستال مایع یا همان ال سی دی بود که می‌توانست تنها 2 هزار حرف را نمایش دهد. یعنی صفحه نمایشی مثل تلفن‌های همراه اولیه یا ماشین حساب!

سازندگان این کامپیوتر آرزوهای بزرگی برای اختراع خود داشتند اما شاید هیچ گاه تصور نمی کرند که روزی کامپیوترهایی با قطر چند میلی‌متر به وجود بیاید که دنیا را به صورت آن چیزی که واقعاً هست نمایش دهد نه تنها حروف و عدد!

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7098
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه