میهن صنعت :

پرداخت ارز مبادله ای به قطعه سازان در حد شعار باقی مانده است

میهن صنعت : عضو انجمن قطعه سازان عدم پرداخت ارز مبادله ای به قطعه سازان را تیر خلاص بر این صنعت دانست و گفت: صنعت خودرو با بحرانی که گذراند نشان داد که از لحاظ زیر ساختی با مشکل مواجه است و دارای مشکلات پنهان بسیاری است.

به گزارش میهن صنعت، عضو انجمن قطعه سازان عدم پرداخت ارز مبادله ای به قطعه سازان را تیر خلاص بر این صنعت دانست و گفت: صنعت خودرو با بحرانی که گذراند نشان داد که از لحاظ زیر ساختی با مشکل مواجه است و دارای مشکلات پنهان بسیاری است.

محسن رزم خواه در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: با مشکلات مختلفی که برای این صنعت ایجاد شده است این امر بیشتر خود را نشان داده و هم اکنون با کوچکترین نوساناتی که برای ارز ایجاد می شود این بحران خود را نمایان می کند.

وی افزود: مشکل در نوع دریافت ارز نیست بلکه در قیمت تمام شده محصول و اینکه قطعه ساز با چه قیمتی می تواند محصولش را به بازار عرضه کند، است. بنابراین اگر نوع ارزی که به این صنعت اختصاص داده می شود با قیمت بالایی باشد باعث افزایش قیمت فروش می شود و دوباره مشکلی بر مشکلات افزوده می شود.

وی با بیان این مطلب که قیمت تمام شده محصول باعث افزایش بحران در صنعت قطعه سازی شده است گفت:  نوع ارز مشکل صنعت خودرو نیست بلکه قیمت تمام شده و فروش محصولات است که باعث ایجاد محدودیت در این صنعت شده است که این امر بسیار جای تاسف دارد زیرا باعث شده این صنعت به سرعت به سمت نابودی حرکت کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون خرید وفروش ارز به کندی صورت می گیرد و با محدودیتی که به وجود آمده قطعه سازان نمی توانند به راحتی ارز مورد نیاز خود را تامین کنند و با توجه به مشکلاتی که در زمینه نقل و انتقال وجه وجود دارد، این موضوع نیز به این بحران ها افزوده شده و در حال حاضر دریافت ارز مبادله ای نیز در حد شعار باقی مانده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5273
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه