میهن صنعت :

پرداخت افزایش 25درصدی حقوق بازنشستگان از خرداد/ افزایش حق مسکن و خواربار کارگران

میهن صنعت : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان بیش از 25 درصد افزایش نمی‌یابد، گفت: تلاش می‌کنیم تا آخر خردادماه افزایش حقوق بازنشستگان را اعمال و پرداخت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اسدالله عباسی در حاشیه جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) در مورد شکایت تعدادی از بازنشستگان به دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تخلفی صورت نگرفته است که دیوان بخواهد به آن رسیدگی کند، چرا که در جلسه شورای عالی کار به طور قانونی حقوق آن‌ها تعیین و ابلاغ شده است.

 

وی علت پرداخت نشدن افزایش حقوق بازنشستگان را تاکنون، کم بودن اعتبار در سازمان تامین اجتماعی ندانست و گفت: علت این امر تصویب نشدن بودجه بوده است.

 

به گفته وی، حقوق بازنشستگان از 5 تا 25 هر ماه به ترتیب حروف الفبا به آن‌ها پرداخت می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش حق مسکن و خواروبار کارگران در سال جاری خبر داد و گفت: در این زمینه جلساتی خواهیم داشت تا کارگران بتوانند از امکانات لازم بهره‌مند شوند.

 

وی همچنین از پرداخت حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: فعلا آمار دقیقی از معلولان ضایعه نخاعی نداریم اما در تلاش هستیم این حق پرستاری به آن‌ها پرداخت شود و این افراد تحت حمایت و کمک ویژه قرار گیرند.

 

عباسی در ادامه با بیان اینکه تشکیل شورای عالی معلولان در دستور کار وزارتخانه است، عنوان کرد: این شورا در ارتباط با جمیع جهات از آسیب شناسی، علت و دلایل معلولیت، توانمندسازی و پی بردن به نیازمندی‌های معلولان وظیفه خود را انجام خواهد داد و ما از تولد و در تمام طول زندگی معلولان، برنامه‌هایی را برای آن‌ها داریم.

 

وی با اشاره به اینکه این شورا می‌تواند تمام نیازمندی‌ها و امکان‌سنجی‌های معلولان را مورد توجه قرار دهد، گفت: معلولان دچار نارسایی‌های جسمی، جزو برنامه‌های اصلی سازمان هستند و تشکیل این شورا در اسرع وقت جزو دستور کاری این وزارتخانه است و تلاش می کنیم تا پایان دولت دهم شورای عالی معلولان تشکیل شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19264
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه