میهن صنعت :

پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودروسازان

میهن صنعت : تسهیلات هزار میلیارد تومانی برای تامین نقدینگی به خودروسازان پرداخت خواهد شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، اگرچه خودروسازان هنوز موفق به دریافت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت از تولید در اردیبهشت‌ماه امسال نشده‌اند اما شورای پول و اعتبار پرداخت تسهیلات جدید هزار میلیارد تومانی به خودروسازان را به تصویب رسانده است.

 

طبق این مصوبه 500 میلیارد تومان به ایران خودرو و 500 میلیارد تومان به سایپا برای کمک به تامین نقدینگی این صنعت پرداخت خواهد شد. به گفته برخی مسوولان صنعت خودرو، وثایق ساده‌تری برای پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده تا خودروسازان بتوانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

 

شورای پول و اعتبار چند ماه پیش نیز در بررسی مصوبه کارگروه حمایت از تولید در زمینه پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی به ایران خودرو و سایپا، پرداخت این تسهیلات را به وثیقه‌گذاری سهام در اختیار خودروسازان و بازپرداخت شش ماهه این تسهیلات مشروط کرد. همچنین این شورا مبلغ تسهیلات را از دو هزار به هزار میلیارد تومان کاهش داد.

 

به گزارش ایسنا چنین شرایطی موجب شد تا ایران خودرو و سایپا عملا از دریافت این تسهیلات انصراف داده و شیوه‌های دیگری را برای تامین مالی پیگیری کنند. با این حال به گفته یکی از مسوولان صنعت خودرو، قرار شده تسهیلات هزار میلیارد تومانی جدید با شرایط ساده‌تری در اختیار خودروسازان قرار بگیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11140
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه