میهن صنعت :

پرداخت 1.4 میلیارد دلار ارز مرجع برای واردات دارو

میهن صنعت : سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور گفت: بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا 22 آذر ماه معادل 1.4 میلیارد دلار جهت واردات دارو و اقلام دارویی به نرخ مرجع پرداخت کرده است.

به گزارش میهن صنعت سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور گفت: بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا 22 آذر ماه معادل 1.4 میلیارد دلار جهت واردات دارو و اقلام دارویی به نرخ مرجع پرداخت کرده است.

صمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: مانده پرداختی در تاریخ 22 آذر ماه نسبت به پانزدهم آبان ماه سال جاری حدود 40 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: به دلیل پییچیدگی مسائل اقتصادی، مالی و بانکی از یک سو و شرایط خاص کشور از سوی دیگر همان طور که اشاره شد اولویت نخست بانک مرکزی تثبیت نرخ ارز در بازار ارز با درجه اعتماد بالا و از طریق تعمیق بیشتر بازار بین بانکی است چرا که ثبات در نرخ ارز تاثیر معناداری در سایر بازارهای چهارگانه اقتصاد را خواهد داشت.

کریمی گفت: پرواضح است هر گونه اعلام نظر در خصوص سیاست‌های ارزی خارج از چارچوب‌های قانونی می‌تواند سیاست‌گذار ارزی را دچار مشکل کند. از این رو با توجه به مسوولیت قانونی بانک مرکزی در مدیریت و کنترل بازار ارز طبیعی است با کمک سایر وزارتخانه‌ها و همچنین مشارکت فعال صادرکنندگان و واردکنندگان در بازار ارز شاهد هدایت عمده منابع ارزی به سیستم بانکی باشیم و در این حال می توانیم به پوشش تقاضاهای موجود با درصد عملکرد بالاتری اقدام کنیم.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی اظهار کرد: طبیعی است در مسیر حرکت مشکلات و چالش هایی وجود دارد که خوشبختانه با تعامل سازنده‌ای که بین بانک‌های کشور با بانک مرکزی به ویژه با ادارات بین الملل وجود دارد راهکارهای لازم جهت سازگاری الگوی تجاری با الگوی ارزی مرکز انجام شده است.

وی ادامه داد: دستیابی به اهداف ارزی ترسیم شده مستلزم رعایت اصل تقسیم کار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از یک سو و اجرایی شدن کلیه بخشنامه‌های بانک مرکزی و مصوبات کمیته ویژه ارزی وزرا از سوی دیگر خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7374
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه