میهن صنعت:

پرسپوليس‌محکوم به برد؛صدر‌جدول قرمز مي‌شود؟

میهن صنعت: در سه مسابقه ابتدايي هفته بيست و چهارم ليگ برتر سه تيم مدعي فولاد، پرسپوليس و نفت به ميدان مي‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سه ديدار ابتدايي هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال روز سه‌شنبه برگزار مي‌شود. در اين روز سه تيم مدعي فولاد، پرسپوليس و نفت به ميدان مي‌روند و احتمال تغيير موقت صدرنشين هم وجود دارد.

 نگاهي به اين سه ديدار مي‌اندازيم؛

گسترش فولاد تبريز- پرسپوليس؛ محکوم به برد!

نتيجه ديدار رفت: پرسپوليس يک – گسترش صفر

گسترش فولاد با مهدي تارتار دو برد و يک باخت به دست آورده و تارتار در اين بازي خانگي هم مي‌خواهد سومين بردش را به دست بياورد تا گسترش همچنان در رده نهم باقي بماند.

پرسپوليس بعد از اينکه دو امتياز حساس را در دربي تهران از دست داد اگر مي‌خواهد همچنان به قهرماني اميدوار باشد بايد در اين بازي خارج از خانه سه امتياز بگيرد. بازيکنان پرسپوليس در آستانه دربي اعتصاب کرده بودند و بخشي از پول‌شان را هم گرفتند اما اين مرتبه صحبت از استعفاي دوباره محمد رويانيان است. شايد بازي در تبريز آخرين حضور رويانيان باشد.

از نظر فني پرسپوليس همچنان مستحکم‌ترين خط دفاع ليگ را با 10 گل خورده در اختيار دارد اما از نظر گلزني اين تيم کمتر از گسترش رده نهمي گلزني کرده است! آماري که به هيچ عنوان شايسته سرخپوشان تهراني نيست.

پرسپوليس با 24 گل زده سه گل کمتر از حريف تبريزي خود در اين فصل زده است. البته گسترش فولاد خط دفاعي مستحکمي ندارد و 26 گل هم خورده است.

پرسپوليس محکوم به برد در اين بازي است زيرا اگر در اين مسابقه هم امتياز از دست بدهد در آنصورت کسب سهميه آسيا هم برايش با مشکل خواهد شد. سرخپوشان در صورت پيروزي 44 امتيازي مي‌شوند و به رده دوم صعود مي‌کنند اما اگر مقابل گسترش متوقف شدند در آنصورت رتبه‌ سومي‌شان هم به خطر خواهد افتاد.

 نفت تهران – سايپا؛ يک تيم مدعي مقابل تيم بي‌انگيزه

نتيجه ديدار رفت: نفت تهران صفر سايپا صفر

نفت تهران هم يکي از مدعيان اين فصل است که البته اکنون يک بازي معوقه مقابل مس کرمان دارد.

نفتي‌ها اگر سه‌شنبه بتوانند مقابل سايپا به پيروزي برسند 41 امتيازي خواهند شد و همچنان در کورس باقي مي‌مانند. البته برخي معتقدند که خيلي بعيد است تيم بي‌تماشاگر نفت بتواند قهرمان ليگ شود با اين حال اين تيم بي‌حاشيه مي‌تواند حداقل يکي از سهميه‌هاي آسيايي را براي فصل آينده کسب کند. فيرات سرمربي سايپا هم بعد از شکست خانگي مقابل ملوان دوست ندارد سه امتياز ديگر را به حريفش تقديم کند.

او حداقل مي‌خواهد رتبه تک رقمي سايپا در اين فصل حفظ شود، هرچند بازيکنان سايپا به اندازه بازيکنان نفت در اين مسابقه انگيزه ندارند.

فولاد خوزستان – مس کرمان؛ صدر جدول ليگ قرمز مي‌شود؟

نتيجه ديدار رفت: مس 2 – فولاد 2

فولاد خوزستان که در رده دوم جدول قرار دارد در صورت پيروزي در اين ديدار مي‌تواند به طور موقت هم که شده صدرنشين ليگ برتر شود و جاي استقلال را بگيرد و صدر جدول ليگ قرمز شود.

فولاد هفته گذشته هم اين فرصت صدرنشيني موقت را داشت اما نتوانست از آن استفاده کند و دو امتياز مقابل ذوب آهن از دست داد.

فولاد اگر در اين ديدار خانگي پيروز شود مي‌تواند به قهرماني در ليگ برتر هم فکر کند. حريف آنها هم تيم مس کرمان است که رکورددار مساوي است و با 13 تساوي در انتهاي جدول قرار گرفته است. مظلومي اگر مي‌خواهد مس را از اين شرايط نجات بدهد بايد در اين بازي دشوار به دنبال سه امتياز باشد وگرنه نباختن در اهواز دردي از تيمش درمان نمي‌کند و همچنان در قعر جدول باقي خواهد ماند اما اگر بتواند فولاد را در اهواز شکست بدهد هم به بقاي تيمش در ليگ کمک کرده و هم به طور غيرمستقيم به استقلال براي رسيدن به قهرماني کمک کرده و اين پيروزي يک برد دو منظوره محسوب مي‌شود.

مس کرمان در صورت برد مي‌تواند با دو پله صعود به رده چهاردهم صعود کند و به بقا اميدوار شود اما در صورت شکست شايد شايعه‌هاي تغيير کادر فني مس رنگ واقعيت به خود بگيرد. هرچند مس يک بازي معوقه هم دارد.

ساير ديدارهاي هفته بيست و چهارم ليگ برتر روز يکشنبه شش بهمن ماه برگزار مي‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39210
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه